Od soboty 4 kwietnia linia warszawskiego metra M2 wydłużyła się o trzy przystanki – stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Przejazd podziemną koleją ze stacji Trocka w głąb Woli zajmie niewiele ponad dwadzieścia minut. Poniżej publikujemy film z przejazdu wolskim odcinkiem.
– Sieć warszawskiego metra powiększa się o kolejne trzy stacje. Spełniamy obietnice i zgodnie ze złożonymi zobowiązaniami uruchamiamy wolski odcinek linii M2 – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. – Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza będą otwarte już jutro. Apeluję jednak do warszawianek i warszawiaków o rozsądek. Proszę wszystkich, którzy chcieliby podziemne przystanki po prostu zobaczyć – zostańcie w domu. Gdy minie epidemia, z pewnością będzie na to lepszy czas.
Nowy odcinek metra składa się z trzech stacji, trzech wentylatorni oraz łączących je tuneli. Tym samym druga linia metra wydłużyła się o 3,4 kilometra.
Pierwszą nową stacją jest Płocka, zlokalizowana po południowej stronie skrzyżowania ul. Płockiej z Wolską. Zgodnie z projektem, w środku dominują kolory miedzy i brązu, nawiązujące do fabrycznej historii Woli.
Drugą stacją jest Młynów – znajdujący się pod ul. Górczewską, między Płocką a wiaduktem linii kolejowej. Na stacji dominuje kolor niebieski – nawiązanie do pobliskiego basenu na Moczydle.
Trzecią stacją odcinka jest Księcia Janusza, pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W jej wnętrzach dominuje zieleń, nawiązując do parków Moczydło i Szymańskiego.
Wolski odcinek metra został wybudowany przez firmę Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Za realizację otrzyma ona prawie 1 mln 148 tys. zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Środki unijne pokrywają 75 proc. kosztów kwalifikowanych.
Budowa nowego odcinka metra trwała 3 lata i 2 miesiące. Od listopada 2019 r. prowadzone były odbiory. Po uzyskaniu pozytywnych opinii z kontroli przeprowadzonych przez Państwową Straż Pożarną i Stację Sanitarno-Epidemiologiczną możliwe było wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (WINB) z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. To wydane zostało 31 marca.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała z firmą Arup Polska kontrakt na analizy środowiskowe, dotyczące węzła CPK, czyli terenów przewidzianych pod budowę nowego portu lotniczego wraz z dworcem kolejowym i zbiegających się tutaj kolejowych „szprych”. Umowa warta jest 32 mln zł netto. Wykonawca zobowiązał się do końca 2021 r. przeprowadzić tzw. inwentaryzację stanu zerowego środowiska wraz z […]
Stadler zaprezentował na TRAKO 2023 najnowsze, innowacyjne pojazdy z siedleckiej fabryki. To dwa różne typy pojazdów, które znacząco przyczynią się do usprawnienia transportu publicznego w regionie. Pierwszy z nich to regionalny elektryczny zespół trakcyjny FLIRT wyprodukowany dla Kolei Serbskich. Drugi to tramwaj TANGO NF3 zbudowany dla Sarajewa w Bośni i Hercegowinie. Elektryczny zespół trakcyjny typu […]
PKP Intercity sprzedała przy pomocy agencyjnych kanałów sprzedaży pierwszy milion biletów. Milionowy bilet zakupiony został przez e-platformę 28 grudnia. Realizując strategię inwestycyjną „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, narodowy przewoźnik wprowadził ujednolicone warunki handlowe. Podjęto współpracę z partnerami zewnętrznymi, którzy na swoich platformach sprzedażowych oferują również bilety narodowego przewoźnika. We wrześniu 2021 roku wprowadzono nowy […]