Od soboty 4 kwietnia linia warszawskiego metra M2 wydłużyła się o trzy przystanki – stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Przejazd podziemną koleją ze stacji Trocka w głąb Woli zajmie niewiele ponad dwadzieścia minut. Poniżej publikujemy film z przejazdu wolskim odcinkiem.
– Sieć warszawskiego metra powiększa się o kolejne trzy stacje. Spełniamy obietnice i zgodnie ze złożonymi zobowiązaniami uruchamiamy wolski odcinek linii M2 – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. – Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza będą otwarte już jutro. Apeluję jednak do warszawianek i warszawiaków o rozsądek. Proszę wszystkich, którzy chcieliby podziemne przystanki po prostu zobaczyć – zostańcie w domu. Gdy minie epidemia, z pewnością będzie na to lepszy czas.
Nowy odcinek metra składa się z trzech stacji, trzech wentylatorni oraz łączących je tuneli. Tym samym druga linia metra wydłużyła się o 3,4 kilometra.
Pierwszą nową stacją jest Płocka, zlokalizowana po południowej stronie skrzyżowania ul. Płockiej z Wolską. Zgodnie z projektem, w środku dominują kolory miedzy i brązu, nawiązujące do fabrycznej historii Woli.
Drugą stacją jest Młynów – znajdujący się pod ul. Górczewską, między Płocką a wiaduktem linii kolejowej. Na stacji dominuje kolor niebieski – nawiązanie do pobliskiego basenu na Moczydle.
Trzecią stacją odcinka jest Księcia Janusza, pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W jej wnętrzach dominuje zieleń, nawiązując do parków Moczydło i Szymańskiego.
Wolski odcinek metra został wybudowany przez firmę Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Za realizację otrzyma ona prawie 1 mln 148 tys. zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Środki unijne pokrywają 75 proc. kosztów kwalifikowanych.
Budowa nowego odcinka metra trwała 3 lata i 2 miesiące. Od listopada 2019 r. prowadzone były odbiory. Po uzyskaniu pozytywnych opinii z kontroli przeprowadzonych przez Państwową Straż Pożarną i Stację Sanitarno-Epidemiologiczną możliwe było wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (WINB) z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. To wydane zostało 31 marca.
W Rzymie zaprezentowano pociąg, który służyć będzie do przewozu najciężej chorych pacjentów. W trzech z ośmiu wagonów stworzono oddział intensywnej terapii z łóżkami dla 21 wentylowanych pacjentów. Pociąg oglądać można było na stacji Termini w Rzymie. Projekt przygotowali wspólnie Trenitalia oraz Departament Ochrony Ludności i AREU (Regionalna Agencja ds. Nagłych wypadków) w Lombardii. Zadaniem pociągu […]
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły zasadnicze prace na odcinku Łąck – Płock Radziwie. Inwestycja o wartości ok. 12 mln zł skróci czas podróży oraz zapewni sprawniejszy przejazd składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen. Łącznie na poprawę jakości przejazdu na mazowieckiej trasie PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł. Obecnie ruch na linii kolejowej nr 33 […]
W poniedziałek (4 lipca br.) zostało podpisane porozumienie rozszerzające zasięg Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM) do stacji Wronki. To ostatni etap w rozwoju PKM zainaugurowanej w czerwcu 2018 roku.