Niespełna rok po rozpoczęciu elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, wykonawca wbił ostatni pal pod słupy trakcyjne. Wykonawcą inwestycji jest firma TORPOL.
– W trakcie prac nocnych na linii nr 253 wbiliśmy ostatni pal. To jednotorowy łącznik z linią nr 201 w kierunku Kartuz i Kościerzyny. Cały proces tej części inwestycji udokumentowaliśmy. Jednocześnie przepraszamy wszystkich mieszkańców terenów wzdłuż linii PKM za utrudnienia związane z naszą inwestycją. Zdajemy sobie bowiem sprawę z uciążliwości wynikających z nocnych prac palownicy. Jednak ten etap inwestycji mamy już za sobą – informuje spółka PKM.
Elektryfikacja linii PKM
Umowa na realizację inwestycji „Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej” Faza III – elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Firoga” zawarta została 30 kwietnia ub.r.
O znaczeniu elektryfikacji dla rozszerzenia oferty połączeń mówił wówczas Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego:
– Projekt elektryfikacji linii jest zwieńczeniem całości projektu PKM, który rozpoczął się w już w 2012 roku, jednak ze względu na brak trakcji na linii kolejowej 201 z Gdyni do Kościerzyny plany elektryfikacji spółka musiała odłożyć w czasie. Wiemy jednak, że elektryfikacja linii przyczyni się do uruchomienia połączeń ponadregionalnych na linii PKM. Jako Samorząd Województwa Pomorskiego od lat staramy się rozwijać ofertę przewozową dla mieszkańców regionu.
Więcej o elektryfikacji przeczytacie poniżej: