Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, np. osób z niepełnosprawnościami czy rodzin z dziećmi. W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży, a także wygody. Potężne inwestycje w nowoczesne pociągi będą napędzać dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego. Działania te wpisują się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Powiązane artykuły
Po 20 latach pociągi wrócą na trasę Ostrołęka – Chorzele
Po ponad dwudziestu latach na trasę kolejową Ostrołęka – Chorzele wrócą pociągi. Tory przygotowuje specjalistyczna maszyna. W Ostrołęce powstaje zaś lokalne centrum sterowania. Na nowym moście kolejowym nad Narwią wykonawca prac ułoży tor. Podróż pociągiem na trasie Ostrołęka – Chorzele zajmie wkrótce około 50 minut. Pociągi rozpędzą się do prędkości 120 km/h. Na linii powstanie […]
Dworce – inwestycje nie tylko w komfort podróżnych
Jak nietrudno zauważyć, inwestycje dworcowe to wielowątkowe projekty, które pozytywnie wpływają nie tylko na zwiększenie komfortu i satysfakcji podróżnych, ale również mają coraz większe znaczenie dla środowiska naturalnego. Post Views: 2 300
Koleje samorządowe kluczowe dla rozwoju regionalnego
Rola kolei samorządowych w systemie kolejowym w Polsce była tematem wystąpienia Marcina Treli, Wiceprezesa w Urzędzie Transportu Kolejowego. Przytoczył on dane potwierdzające miejsce jakie zajmują przewoźnicy samorządowi na tle innych przewoźników realizujących kolejowe przewozy osób w Polsce oraz ich udziały w liczbie pasażerów. IV Pakiet Kolejowy i finalne rozliczenie rekompensaty a inwestycje taborowe zaprezentował Dr […]