RK: Jakie wyzwania i perspektywy rozwojowe dla spółki widzi pan na najbliższe dwa, trzy lata?
MG: Aby zapewnić stabilny rozwój firmy konieczne jest planowanie w oparciu o dłuższy okres niż dwa czy trzy lata. Pod koniec ubiegłego roku powstał dokument, będący pierwszą całościową strategią działania spółki PKP Utrzymanie. Obejmuje on lata 2017–2021 i określa nasze cele i kierunki działań, planowane inwestycje oraz zatrudnienie w firmie. Nowa strategia, która zakłada dynamiczny rozwój firmy i zwiększenie jej udziału w rynku usług dla kolei, została zaakceptowana przez Radę Nadzorczą Spółki i Nadzór Właścicielski. W dokumencie określono jedenaście celów strategicznych. Głównym celem finansowym jest wzrost sprzedaży, który zamierzamy osiągnąć przez otwarcie nowych obszarów współpracy z PKP PLK SA, wzbogacenie podstawowej oferty oraz zwiększenie skuteczności spółki w postępowaniach przetargowych. Przykładem nowego obszaru współpracy jest właśnie wygłaszanie komunikatów i obsługa systemów dynamicznej informacji wizualnej, która ma charakter rozwojowy. Następnym nowym obszarem współpracy jest utrzymanie infrastruktury światłowodowej PKP PLK SA. Są to nowe linie światłowodowe, które po zakończeniu okresu gwarancyjnego trafiają pod opiekę naszych specjalistów. Kolejnymi obszarami planowanej współpracy z PKP PLK SA jest utrzymanie specjalistycznych urządzeń i systemów, takich jak np. klimatyzatory, systemy alarmowe, systemy przeciwpożarowe oraz elektroniczne systemy kontroli wejścia do obiektów. Elementem struktury przychodów, który zamierzamy powiększać, jest udział w inwestycjach liniowych realizowanych przez PKP PLK SA. Traktujemy to jako przychody dodatkowe, jednak biorąc pod uwagę ilość planowanych w najbliższych latach inwestycji, a lista inwestycji w perspektywie lat 2014–2020 liczy sto siedem pozycji, zakładamy zwiększenie wpływów z tego tytułu. Oczywiście nasze plany rozwojowe wychodzą również poza horyzont współpracy z PKP PLK SA. Prowadzimy obecnie rozmowy z partnerami zewnętrznymi, które zmierzają do zawarcia aliansów biznesowych. Pozwolą nam one na poszerzenie oferty, szczególnie w zakresie dostaw, wdrażania i serwisowania konkretnych modeli urządzeń dla sektora kolejowego. Dotyczy to głównie urządzeń radiokomunikacyjnych, GSM-R, central DGT, urządzeń SDIP i CCTV. Oprócz ambitnych celów finansowych przyjęliśmy też cele dotyczące usprawnienia działania spółki i podnoszenia kompetencji. Już w tym roku zamierzamy opisać procedurami wszystkie procesy realizacji usług, a do roku 2019 w 100% wdrożyć nowoczesne systemy informatyczne wspomagające świadczenie usług i zarządzanie. Od tego roku wdrażamy system szkoleń, który zapewni spółce utrzymanie poziomu kompetencji na odpowiednio wysokim poziomie, adekwatnym do bieżących wyzwań technologicznych. Rok 2016 poświęciliśmy na wzmocnienie fundamentów spółki. Proces ten w pełni się powiódł, a nasze wysiłki zostały nagrodzone pierwszym w historii spółki zyskiem. Na silnym fundamencie można stawiać wielkie budowle. Celem Zarządu jest zwiększenie wartości spółki, budowa dużej, mocnej firmy świadczącej różnorakie specjalistyczne usługi serwisowe i utrzymaniowe dla polskiego rynku kolejowego.