Nie znając kosztów przeglądów P5 nowego taboru (nie było jeszcze takich przetargów), można do szacunków założyć ich koszt na poziomie podobnym do kosztów P5 EZT EN57, który bez większych modernizacji wynosi około 5 mln zł, co zwiększyłoby różnicę między taborem nowym a modernizowanym o dalsze 5 mln zł do kwoty 18,4 mln zł.
Powiązane artykuły
Zasilanie „grawitacyjne” w pociągu. Czy to możliwe?
Kolej już teraz uważana jest za jeden z najbardziej ekologicznych środków transportu – zarówno pasażerskiego, jak i towarowego. Czy jednak możliwe jest wykorzystanie jeszcze bardziej nowoczesnych i nietypowych metod jej zasilania – na przykład poprzez wykorzystanie energii grawitacyjnej? Brzmi to niezwykle futurystycznie, ale już niedługo może stać się prawdą. Trwają bowiem prace nad zupełnie nową […]
Wodorowy pociąg od CRRC
CRRC wraz z Chengdu Rail Transit opracowali bezemisyjny pociąg napędzany wodorem, który wkrótce wyruszy na chińskie tory. Pojazd może osiągnąć prędkość 160 km/h i jest jednocześnie najszybszym tego typu pociągiem. To nie pierwsze wodorowe rozwiązanie na rynku. Samodzielna jazda i funkcja powrotu do zajezdni Wprowadzany na rynek czteroczłonowy pociąg napędzany jest wodorowymi ogniwami paliwowymi z […]
Fundacja Grupy PKP ratuje zabytki kolejnictwa
Dzięki wsparciu Fundacji Grupy PKP, kolejne zabytki polskiego kolejnictwa zostaną poddane renowacji i powrócą na tory. Wśród nich znajduje się lokomotywa spalinowa SU45-228, a także dwa historyczne wagony osobowe – wz 1890 r. oraz wąskotorowy 3Aw. Prace realizowane są we współpracy z organizacjami zajmującymi się ochroną dziedzictwa kolejowego. Renowacja wagonu wz 1890 r. – unikat […]