Tramwaje Wydarzenia

Wrocław podsumował inwestycje torowe w 2020 r.

ul. Skargi – Teatralna

Przewoźnik dokonuje remontów tam, gdzie są one najbardziej konieczne, bo stan torowiska grozi wykolejeniem tramwaju. Jednym z takich miejsc jest pętla Sępolno, która została wyremontowana w ostatnich dniach. Równocześnie ogromną uwagę poświęca na nadzór pracy wykonawców i egzekwowanie wysokiej jakości robót. MPK realizuje wcześniej przyjęty plan remontów, ale reaguje także elastycznie na bieżące potrzeby. Trzy wykolejenia na pętli Leśnica, do których doszło w krótkim czasie spowodowały natychmiastową reakcję przewoźnika – spółka błyskawicznie wymieniła ponad 100 metrów szyn, wyraźnie poprawiając bezpieczeństwo przejazdów w tym rejonie.

Kolejną inwestycją MPK jest kompleksowy remont torowiska i sieci trakcyjnej w ciągu ulicy Olszewskiego wraz z pętlą Biskupin przeznaczono ok 20 mln zł. W sumie wymienianych jest obecnie 3,5 km toru pojedynczego oraz 1500 m sieci trakcyjnej. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Wielkiej Wyspy będą mogli poruszać się tramwajem ciszej, bezpieczniej i bardziej komfortowo.

#TORYwolucja to szereg działań zmierzających do poprawy stanu torowisk, na które MPK przeznacza – od 2020 roku – 80 mln zł rocznie. Taki inwestycyjny boom jest możliwy dzięki nadaniu priorytetu komunikacji zbiorowej w mieście przez prezydenta Jacka Sutryka. Skutkiem nowej polityki jest przejęcie torów przez MPK i stworzenie w tej miejskiej spółce zespołu fachowców nadzorujących w sposób kompleksowy naprawy infrastruktury oraz duże inwestycje.

ul. Żmigrodzka

Ofensywa remontowa, czyli #TORYwolucja 2021

Konsekwentna i mozolna poprawa stanu wrocławskich torowisk jest priorytetem przewoźnika, dlatego na przyszły rok zaplanowano szereg ważnych zadań inwestycyjnych przy najważniejszych skrzyżowaniach we Wrocławiu.

– W 2021 roku stawiamy sobie ambitny plan wymiany rozjazdów na kluczowych skrzyżowaniach w mieście. Ich pogarszający się stan wymaga szybkich działań – mówi Balawejder. ­– Będzie to szereg inwestycji w newralgicznych punktach miasta, takich jak plac Jana Pawła II czy skrzyżowanie alei Hallera z ulicą Powstańców Śląskich – dodaje.

 

Rozjazdy zostaną wymienione także na skrzyżowaniu Podwale-Krupnicza-Sądowa czy na ulicy Powstańców Śląskich. Ekipy remontowe MPK zauważyć też będzie można na pl. Dominikańskim, ul. Ruskiej czy Grabiszyńskiej. Poza tym przewoźnik naprawi przejazdy przez torowisko na pl. Strzegomskim oraz w ul. Legnickiej przy. Ul. Zachodniej. Łącznie MPK planuje przeprowadzić w przyszłym roku 19 inwestycji o łącznej wartości ponad 53 mln zł.

Nowoczesny pomiar torowisk

Pomocnym w zakresie identyfikowania miejsc niezbędnych do remontu jest raportu z pomiarów szyn wykonany 28 lutego – 1 marca przez niemiecką firmę Deutzer Technische Kohle. Celem zamówionego przez MPK specjalistycznego pomiaru było szczegółowe rozpoznanie największych mankamentów w stanie technicznym torowisk jeszcze przed startem TORYwolucji. Pomiar wykonywany przez specjalny tramwaj obudowany wieloma nowoczesnymi czujnikami rejestrował następujące parametry: szerokości i głębokości rowka dla obu szyn, zużycie główki szyny, promień łuku, prześwit toru, przechyłkę oraz wichrowatość.

Dodaj komentarz