– Program Deutzer umożliwia generowanie bardzo dokładnych zestawień i wykresów dla rozpatrywanych odcinków torowisk. W programie tym można poddać ocenie różne parametry torów bądź sieci trakcyjnej w zależności od przewidywanego problemu, pod kątem potencjalnej przyczyny. Ma to służyć jako narzędzie pomocnicze do oceny stanu torów i planowania ewentualnych działań zapobiegających nadmiernemu pogorszeniu stanu technicznego torowisk – wyjaśnia Damian Talaga, kierownik Działu Torów i Sieci.
Pomiar został przeprowadzony pod koniec lutego, czyli jeszcze przed faktycznym startem TORYwolucji. Od tego czasu przewoźnik wymienił 32 zwrotnice i ok 3 km szyny. Wzmocniono także nadzór nad pracą wykonawców. Pomiar firmy Deutzer potwierdził, że stan wrocławskich torowisk jest daleki od idealnego – wskazał m.in. na zły stan torowiska na pętli Sępolno, w ciągach ulic Żmigrodzkiej, Hallera czy Olszewskiego – wszystkie te miejsca zostały uwzględnione przez przewoźnika w planie remontowym już w 2020 r.
TORYwolucja 2020 w liczbach:
- wymieniamy 14,5 tys. metrów szyn (11 tys. metrów w ramach bieżącego utrzymania i zakończonych inwestycji oraz dodatkowe 3,5 tys. metrów szyn dodając do tego prace na ulicy Olszewskiego),
- wymieniliśmy 32 zwrotnice,
- wymieniliśmy ponad 4,5 tys. poprzeczek, śrub stopowych, podkładów itp.,
- rozebraliśmy i ułożyliśmy przeszło 1000 mkw. kostki kamiennej lub betonowej,
- zużyliśmy niemal 300 m³ mieszanek mineralno-asfaltowo-grysowych, asfaltu twardolanego, mieszankami na zimno,
- wyregulowaliśmy ponad 220 metrów torów i rozjazdów,
- wykonaliśmy niemalże 1200 metrów ław podszynowych z żywic.
- torowcy spędzili na wyjazdach awaryjnych w ciągu roku ponad 250 godzin. Można by w ciągu tego czasu obejrzeć cztery razy wszystkie sezony Miodowych Lat.
TORYwolucja 2021
- 19 zadań inwestycyjnych o łącznej wartości ponad 53 mln zł
- Wymiana kluczowych dla bezpieczeństwa i komfortu przejazdów węzłów rozjazdowych/komunikacyjnych i zwrotnic
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Legnicka – ul. Złotoryjska (DOLMED) i remont toru w ul. Śrubowej (odcinek od rozjazdu do ul. Strzegomskiej),
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale-Krupnicza-Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od pl. Orląt Lwowskich,
- wymiana rozjazdu w węźle ul. Piotra Skargi – ul. Teatralna, rozjazd od pl. Dominikańskiego
- wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. P. Skargi ,
- wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na Jana Pawła II,
- remont torowiska w ul. Św. Mikołaja oraz ul. Ruskiej,
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego – ul. Krupnicza rozjazd od ul. Ruskiej,
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego – ul. Krupnicza, rozjazd od pl. Dominikańskiego,
- Dominikański wymiana rozjazdu od ul. Kazimierza Wielkiego – Widok,
- wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. Oławskiej (pl. Społecznego),
- wymiana rozjazdu i skrzyżowania w węźle Kazimierza Wielkiego – Widok – Szewska ( od ul. Widok od ul. Świdnickiej),
- wymiana rozjazdów w węźle rozjazdowym przy zajezdni Borek,
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera – ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od ul. Hallera,
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera – ul. Grabiszyńska, rozjazd w ul. Hallera,
- wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich – Hallera, rozjazdy w ul. Powstańców Śl.,
- remont torowiska w ul. Hallera od ul. Powstańców Śląskich do ul. Mieleckiej,
- naprawa przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim,
- naprawa przejazdu przez torowisko w ul. Legnickiej przy ul. Zachodniej,
- wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Słowiańska – ul. Jedności Narodowej.
- Bieżące monitorowanie stanu torowisk i reagowanie na zły stan poszczególnych jego fragmentów przed dojściem do potencjalnego zdrazenia/wykolejenia
- Stały nadzór nad pracą wykonawców