W 2021 r. kontynuujemy kampanię zgodnie z obowiązującymi warunkami i poszerzamy działania związane kulturą bezpieczeństwa.
Jak będą wyglądały działania w zakresie bezpieczeństwa w kolejnym roku?
Nadal będziemy prowadzić szkolenia dla osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu kolejowego, a jeśli sytuacja pandemiczna pozwoli, także na symulatorze dla dyżurnych ruchu. Dzięki inwestycjom, nowoczesne urządzenia komputerowe na kolejnych liniach i stacjach będą wpierały pracowników w prowadzeniu bezpiecznego i sprawnego ruchu kolejowego. Kontynuowane będą audyty związane z obszarem bezpieczeństwa, będziemy współpracować z Urzędem Transportu Kolejowego.
Bezpieczny ruch kolejowy musimy utrzymać obok licznych inwestycji. Już na etapie przygotowania rozkładu jazdy współpracujemy z przewoźnikami oraz wykonawcami. Zależy nam, by kursowanie pociągów odbywało się sprawnie, zgodnie z rozkładem jazdy zarówno w obszarze aglomeracji, jak i na trasach dalekobieżnych. Musimy także zapewnić przejazdy pociągów towarowych – chcemy, by były wykorzystywane wszystkie możliwości dla rozwoju przewozu towarów koleją. Ponadto, musimy uwzględniać warunki dla prowadzenia prac przez wykonawców – zarówno na torach, jak i obiektach inżynieryjnych. Szczególnie dużym wyzwaniem jest przygotowanie dobrej organizacji ruchu podczas modernizacji stacji. Priorytetem nadal pozostanie bezpieczeństwo. Podróżny musi bezpiecznie jechać pociągiem, a dyspozytorzy i osoby odpowiedzialne za ruch kolejowy będą robiły wszystko, aby zachować punktualność pociągów. Jeszcze nigdy nie było tak licznych prac z uwzględnieniem utrzymania rozkładowego przejazdu pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych.