Konferencja Raport z Polski Wydarzenia

O taborze dla CPK i postępie prac inwestycyjnych. Mikołaj Wild gościem XVIII konferencji “Modernizacja Taboru Szynowego – zakup i utrzymanie”

Jaka jest przyszłość polskiej kolei i taboru? Jak ważna jest ekologia w transporcie szynowym? Na jakim etapie jest największy projekt transportowy w Polsce – Centralny Port Komunikacyjny? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą uczestnicy XVIII konferencji „Modernizacja Taboru Szynowego – zakup i utrzymanie”, która rozpoczyna się w Wiśle.

 

O taborze dla CPK

Gośćmi wydarzenia są m.in. Mikołaj Wild, Prezes CPK, Jan Siudecki (online) Dyrektor Departamentu Techniki i Wyrobów UTK, producenci taboru kolejowego, przewoźnicy kolejowi oraz przedstawiciele firm działających w branży transportu szynowego.

Oficjalnego przywitania gości dokonali Adam Musiał, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei oraz Dorota Markiewicz, Dyrektor Biura Izby. Wręczyli oni także Certyfikaty firmom, które wstąpiły w ostatnich tygodniach w poczet Firm Członkowskich Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei.

poczet Firm Członkowskich Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei

 

Panel merytoryczny zainaugurował Jan Siudecki, Dyrektor Departamentu Techniki i Wyrobów w Urzędzie Transportu Kolejowego, który podjął temat homologacji pojazdów modernizowanych po IV pakiecie kolejowym. Wystąpienie transmitowane było w formie online.

Panel merytoryczny zainaugurował Jan Siudecki

O największej polskiej inwestycji transportowej – Centralnym Porcie Komunikacyjnym mówił Mikołaj Wild, Prezes CPK.

– Realizując program CPK, chcemy ująć transport jako całość. Koncentrujemy się na trzech istotnych filarach: infrastruktura, tabor oraz dostosowanie oferty Kolei Dużych Prędkości do potrzeb pasażerów – mówił Mikołaj Wild, w trakcie XVIII konferencji „Modernizacja Taboru Kolejowego – zakup i utrzymanie”.

 

W trakcie swojej prezentacji Mikołaj Wild omówił kwestie zakupu taboru dla CPK.

– Mówimy o 115 pojazdach ezt, które będą w stanie osiągać prędkość 250 km/h oraz o podobnej ilości taboru konwencjonalnego, dopasowanego do formuły realizowanej inwestycji – mówił.

 

Prezes CPK przedstawił także podstawowe założenia dla taboru CPK. Wśród nich jest m.in. wykorzystanie specyfiki infrastruktury, którą buduje Spółka CPK oraz zgodność z regulacjami prawnymi i regulacjami technicznymi.

podstawowe założenia dla taboru CPK

Podsumował także postępy inwestycji CPK.

– Jesteśmy w trakcie prac środowiskowych, po przyjęciu standardów technicznych dla KDP, które wykorzystujemy w relacji z naszymi wykonawcami, mamy pewne założenia dot. procesu pozyskania taboru, a także jesteśmy gotowi do przedstawienia wstępnego opisu dla potrzeb i wymagań nowego taboru – wyliczył Wild. – Jeszcze w tym roku rozpoczniemy dialog techniczny z producentami taboru, aby przyszły nowy tabor dla CPK spełniał wszelkie wymagania pasażerów.

Dodaj komentarz