Tabor Wydarzenia

PESA unowocześni wagony PKP Intercity

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP IntercityKolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

PESA to największy producentem taboru kolejowego w Polsce. Pociągi i tramwaje PESA kursują we wszystkich regionach Polski i większości dużych miast oraz w kilkunastu krajach Europy. Z tramwajów PESA korzystają m.in. mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Krakowa, Kijowa, Sofii, Segedu, Cluj i Jassów. Produkowane w Bydgoszczy pojazdy wożą pasażerów m.in. Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceskiech Drahy oraz oczywiście PKP Intercity i Polregio. Nowa strategia „Pesa 2026+” opiera się na czterech filarach – ekspansji rynkowa, nowej platformie pojazdów Regio160, innowacyjności i nowoczesnych technologie produkcji oraz „Zielonej Pesa”.

Modułowość i standaryzacja

Nowa platforma Regio160 oferuje pełną rodzinę regionalnych i miejskich zespołów trakcyjnych o prędkości do 160 km/h, w tym pociągi piętrowe. Regio160 to modułowość i standaryzacja na wielu płaszczyznach – polega ona na ujednoliceniu konstrukcji wszystkich pojazdów, wymienności napędów oraz modułowej zabudowie dowolnie konfigurowalnego wnętrza. Platforma obejmuje szeroką gamę pojazdów z różnymi układami napędowymi, od bateryjnych i wodorowych (BMU i HMU) po rozwiązania hybrydowe (BEMU, HEMU) i rozwiązania wielosystemowe (3, 15, 25 kV). Nowe portfolio produktowe PESA obejmuje również pociągi premium HS o prędkości do 250 km/h oraz nową rodzinę Gama2 z lokomotywami elektrycznymi, last mile, dual power i wielosystemowymi. Produkcja pojazdów bezemisyjnych, w tym lokomotyw napędzanych wodorem i pociągów pasażerskich, jest kluczowym elementem strategii „Zielona Pesa”, która zakłada maksymalne ograniczenie śladu węglowego zarówno w produkcji, jak i eksploatacji pojazdów szynowych.

Dodaj komentarz