On również wskazuje na to, że ten kontrakt to przykład owocnej współpracy spółek na rzecz rozwoju innowacyjnych rozwiązań w transporcie masowym i logistyce. – Skorzysta na niej także, co warto podkreślić, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A., m.in. dzięki większemu wykorzystaniu jego infrastruktury. W taki sposób tworzy się łańcuch wartości w polskiej gospodarce. Poszukiwanie takich synergii, współpraca na zasadzie win-win to nasz modus operandi, który zamierzamy wdrażać z kolejnymi innymi dużymi spółkami z udziałem Skarbu Państwa – mówi Tomasz Olenderek, członek zarządu KSC, odpowiedzialny za innowacje.
Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A., wskazuje na znaczenie tej umowy w kontekście rozwoju intermodalnych przewozów kolejowych. – Wolumen przewozów może wydawać się nieduży, jak na skalę działalności Grupy PKP CARGO, ale umowa naszej spółki zależnej z Krajową Spółką Cukrową ma dla nas ogromne znaczenie. Udowadnia bowiem, że koleją w kontenerach można przewozić praktycznie wszystkie towary przemysłowe. Dzięki rozwijaniu segmentu intermodalnego i naszych kompetencji logistycznych możemy rozwijać współpracę z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych – mówi prezes Czesław Warsewicz. – Mamy też w tym przypadku do czynienia z początkiem, mam nadzieję, bardzo udanej współpracy dużych polskich przedsiębiorstw. PKP CARGO to największy polski kolejowy przewoźnik towarowy, a Krajowa Spółka Cukrowa to największy producent cukru w Polsce i jeden z liderów branży rolno-spożywczej w naszym kraju – dodaje prezes Warsewicz.