Uzupełnieniem technologii są produkty służące do właściwego przygotowania powierzchni przed klejeniem, środki gruntujące, narzędzia aplikacyjne i materiały wykończeniowe oraz eksploatacyjne. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z materiałami jednostronnie klejącymi (folie, taśmy, rzepy przemysłowe), czy dwustronnie klejącymi (taśmy, błony klejowe), zawsze zapewniają one szereg korzyści na różnych etapach powstawania pojazdu. Do najważniejszych należą: zwiększona swoboda projektowania (łączenie lub oklejanie elementów wykonanych z różnorodnych materiałów i o skomplikowanych kształtach, nieograniczone wzornictwo, możliwość wykonywania wykrojów), lekkość konstrukcji, wysoka estetyka oraz przyspieszenie procesu produkcyjnego. Skrócenie czasów operacyjnych wynika przede wszystkim z łatwości aplikacji i uzyskiwania natychmiastowego połączenia, bez opóźnień powodowanych schnięciem lub utwardzaniem charakterystycznym dla klejów i lakierów.
Powiązane artykuły
Koleje Czeskie zamówiły 50 Vectronów
Oprócz ujednoliconego europejskiego systemu ochrony pociągów ETCS, Vextrony będą wyposażone w cyfrową stację radiową GSM-R i zdalną diagnostykę. Lokomotywy mają nominalną moc trakcyjną 6400 kW i maksymalną prędkość eksploatacyjną 230 km/h. Producent przystosuje pojazdy do eksploatacji w Czechach, Niemczech, Austrii, Polsce, Słowacji i na Węgrzech. Post Views: 415
Wagony specjalne dla wojska trafiły do PKP Intercity
Odpowiadająca za produkcję firma H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych od wielu lat jest wiodącym krajowym producentem pojazdów szynowych. W swoim portfolio ma już kilka realizacji dla PKP Intercity – między innymi modernizację 90 wagonów przedziałowych drugiej klasy czy modernizację 10 wagonów na wagony restauracyjne. Obecnie, w ramach wartej blisko 700 mln zł brutto umowy, H. […]
Parowozownia Wolsztyn ma 115 lat
W wyniku działań wojennych Parowozownia Wolsztyn musiała w dużej mierze przejąć zadania realizowane dotychczas przez obiekt w Zbąszyniu. Po wejściu wojsk okupacyjnych w 1940 roku doszło do modernizacji i rozbudowy obiektów wolsztyńskich. Zwiększyła się flota parowozów, a także zatrudniono nowych pracowników. Post Views: 276