Od soboty 4 kwietnia linia warszawskiego metra M2 wydłużyła się o trzy przystanki – stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Przejazd podziemną koleją ze stacji Trocka w głąb Woli zajmie niewiele ponad dwadzieścia minut. Poniżej publikujemy film z przejazdu wolskim odcinkiem.
– Sieć warszawskiego metra powiększa się o kolejne trzy stacje. Spełniamy obietnice i zgodnie ze złożonymi zobowiązaniami uruchamiamy wolski odcinek linii M2 – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. – Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza będą otwarte już jutro. Apeluję jednak do warszawianek i warszawiaków o rozsądek. Proszę wszystkich, którzy chcieliby podziemne przystanki po prostu zobaczyć – zostańcie w domu. Gdy minie epidemia, z pewnością będzie na to lepszy czas.
Nowy odcinek metra składa się z trzech stacji, trzech wentylatorni oraz łączących je tuneli. Tym samym druga linia metra wydłużyła się o 3,4 kilometra.
Pierwszą nową stacją jest Płocka, zlokalizowana po południowej stronie skrzyżowania ul. Płockiej z Wolską. Zgodnie z projektem, w środku dominują kolory miedzy i brązu, nawiązujące do fabrycznej historii Woli.
Drugą stacją jest Młynów – znajdujący się pod ul. Górczewską, między Płocką a wiaduktem linii kolejowej. Na stacji dominuje kolor niebieski – nawiązanie do pobliskiego basenu na Moczydle.
Trzecią stacją odcinka jest Księcia Janusza, pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W jej wnętrzach dominuje zieleń, nawiązując do parków Moczydło i Szymańskiego.
Wolski odcinek metra został wybudowany przez firmę Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Za realizację otrzyma ona prawie 1 mln 148 tys. zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Środki unijne pokrywają 75 proc. kosztów kwalifikowanych.
Budowa nowego odcinka metra trwała 3 lata i 2 miesiące. Od listopada 2019 r. prowadzone były odbiory. Po uzyskaniu pozytywnych opinii z kontroli przeprowadzonych przez Państwową Straż Pożarną i Stację Sanitarno-Epidemiologiczną możliwe było wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (WINB) z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. To wydane zostało 31 marca.
Spółka CARGOTOR złożyła wniosek o dofinansowanie budowy Parku Logistycznego Małaszewicze. Inwestycja, mająca strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki, ma ma zostać wsparta środkami z funduszu CEF 2 w wysokości 50% kosztów. Prace budowalne mają rozpocząć się w 2023 roku. 19 stycznia 2022 r. CARGOTOR złożył do CINEA (Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska) wniosek […]
Rada Nadzorcza PKP Polskich Linii Kolejowych powołała sześciu członków Zarządu. Postępowanie na ich wybór RN wszczęła 21 lutego. W wyniku postępowania kwalifikacyjnego Rada Nadzorcza podjęła decyzję o powołaniu: Michała Gila na stanowisko Członka Zarządu – dyrektora ds. eksploatacji; Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski na stanowisko Członka Zarządu – dyrektora ds. finansowych; Krzysztofa Waszkiewicza na stanowisko Członka Zarządu – […]
PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują szeroki i „normalny” tor na stacji towarowej w Werchracie w woj. podkarpackim. Dzięki inwestycji przewóz i przeładunek towarów na polsko-ukraińskim przejściu granicznym Werchrata – Rawa Ruska będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy. Koszt prac to prawie 9 mln zł. Na stacji w Werchracie, kolejowym przejściu granicznym w województwie podkarpackim, w powiecie lubaczowskim, przeładowywane są wagony […]