Pasażer Raport z Polski

Bilety na pociągi PKP Intercity kupimy przy pomocy Google Maps

PKP Intercity nawiązało współpracę z Google Maps. Pasażerowie, korzystający z aplikacji, będą mogli jeszcze wygodniej nabyć bilety na przejazd pociągami największego pasażerskiego przewoźnika dalekobieżnego.

Do tej pory bilety na pociągi PKP Intercity można było kupić m.in. przez aplikację Jakdojade. Teraz spółka rozszerza taką możliwość o aplikację Google Maps.

Opcja „Kup bilet”, widoczna w trakcie wyszukiwania dogodnych połączeń między miastami w Google Maps, przeniesie potencjalnego pasażera do systemu e-IC. Dzięki nowej funkcjonalności podróżni zaoszczędzą czas na szukaniu odpowiedniego połączenia na stronie przewoźnika. To szczególnie przydatna funkcja dla osób, które korzystają z transportu mieszanego.

Funkcja „Kup bilet” pojawi się przy wielu połączeniach krajowych. Docelowo mają nią zostać objęte wszystkie pociągi.

– Bardzo cieszy nas współpraca z tak dużym partnerem, jakim jest Google. Wsłuchujemy się w głosy naszych pasażerów i rozumiemy, jak wiele z nich korzysta z różnych aplikacji, by skutecznie zaplanować swoją podróż. Kolejna współpraca z zewnętrznym kanałem to ukłon w ich stronę. Pracujemy nad tym, by sieć sprzedaży z każdym miesiącem się powiększała – mówi Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity i Jakdojade.pl

W kwietniu bieżącego roku podobna funkcja pojawiła się w aplikacji Jakdojade i spotkała się z ciepłym przyjęciem przez podróżnych. Na tym przewoźnik nie poprzestaje. W przyszłości PKP Intercity planuje udostępnić opcję bezpośredniego zakupu biletów w aplikacji Jakdojade, kontynuując tym samym strategię rozszerzania sieci sprzedaży na zasadach ujednoliconych warunków handlowych.

Z Krakowa do Gdańska w niecałe 5 godzin. PKP Intercity idzie na rekord

Współpraca z zewnętrznymi partnerami filarem strategii przewoźnika

Sieć sprzedaży PKP Intercity stale się powiększa. Tylko w sierpniu tego roku dołączyło do niej dwóch doświadczonych partnerów – Infobus oraz eTravel, z którymi integracja zakończy się w ciągu 3 miesięcy. Ponadto od maja 2022  roku spółka nawiązała współpracę z największymi serwisami sprzedającymi bilety, takimi jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. Współpraca z zewnętrznymi partnerami okazała się hitem wśród podróżnych. W ramach UWH do końca lipca sprzedanych zostało już ponad 4,3 miliona biletów!

Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Pasażerowie, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w niedalekiej przyszłości będą mogli je zakupić w kioskach, hotelach, sklepach spożywczych oraz na stacjach benzynowych. Dzięki takiej strategii brak kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.

Dodaj komentarz