Klient może uruchomić dostawę wybranego elementu korzystając z katalogu online, który działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w trybie natychmiastowym. Dostawy te są realizowane z naszego centralnego magazynu, przy czym ponad 95% towarów dochodzi bezpośrednio do klienta w czasie do 36 godzin. Tworzymy też inne kanały obsługi, które w przypadkach awaryjnych pozwalają na bardzo szybkie dostarczenie produktów, niezależnie czy jest to standardowy produkt, czy siłownik pneumatyczny który trzeba awaryjnie wykonać w istniejącym w Jankach zakładzie produkcyjnym.
Krótkie czasy dostaw oraz przewidywanie potrzeb klientów mają kluczowe znacznie w oferowaniu odpowiednich rozwiązań logistycznych. Równie sprawne procesy logistyczne mamy dla rozwiązań projektowych Customer Solutions, które są rozszerzeniem standardowej, katalogowej oferty produktowej. Tu bazujemy na uzgodnionych z naszymi klientami i partnerami harmonogramach dostaw określonych w kontraktach, niejednokrotnie zapewniając rezerwę gotowych, zmontowanych i przetestowanych rozwiązań na półce w magazynie w Jankach.
Ponadto zamawiamy z wyprzedzeniem podzespoły do ich montażu, szczególnie w obecnych czasach, gdy terminy dostaw podzespołów potwierdzane przez naszych poddostawców są bardzo odległe. Kolej opiera się na normach.
Także Wasza firma musi takowe spełnić- jakie certyfikaty posiadacie i jak dążycie do spełnienia wymogów i utrzymania norm?
JAROSŁAW GOŁĘBIEWSKI (JG): Spełnianie branżowych, specyficznych wymagań i norm przez naszą firmę, a w szczególności przez nasze produkty i rozwiązania są bardzo istotne. Wymagania stawiane elementom mechanicznym i elektrycznym stosowanych w pojazdach szynowych są liczne. Muszą one spełniać rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa, zapewniać maksymalną niezawodność i jakość na ogromnych dystansach pokonywanych we wszystkich warunkach pogodowych oraz zapewniać komfort pasażerom.
Systemy automatyki i komponenty Festo, takie jak te używane w systemach napędu drzwi, zapewniają spełnienie tych wymagań. Produkty i rozwiązania są poddawane odpowiednim testom, badaniom własnym oraz przez notyfikowane jednostki dla uzyskania stosownego certyfikatu zgodności. Badania w naszym własnym laboratorium EMC zapewniają spełnienie najbardziej rygorystycznych wymagań, także dla automatyki mobilnej. Posiadamy szereg certyfikatów zgodności dla naszych produktów i rozwiązań wydanych przez Instytut Kolejnictwa oraz Instytut Pojazdów Szynowych. Przykładem są nasze rozwiązania mechanizmu napędu i prowadzenia drzwi czołowych, które spełniają wymagania karty UIC – 560 i PN-K-88208 oraz gwarantują bezpieczeństwo drzwi końcowych.
Stosowany w naszych systemach sterownik drzwi czołowych spełnia z kolei wymagania wg PN-EN-50155. Oferowane produkty i rozwiązania zawsze sprawdzamy pod względem zgodności z przepisami i normami oraz wymaganiami klienta (SIWZ). Dla Festo zapewnienie jakości oraz dbałość o środowisko zawsze miało wysoki priorytet co poparte jest wieloma certyfikatami: ISO 9001 (od 1990 r.), ISO 14001 (od 1999), VDA 6.1/VDA 6.4 (od 2000 r.) oraz ISO/TS 16949 (od 2007). Dla Festo Polska jednostką audytującą certyfikat ISO 9001:2015 jest TÜV Süd Austria.
Pomaga Wam obecność na rynku od lat. I to tak w taborze pasażerskim, jak towarowym. Oba rynki to kolej, ale odmienne. Zatem w jaki sposób jesteście obecni w taborze pasażerskim, a co macie dedykowane dla taboru towarowego?
JG: Festo od początku swej obecności w Polsce, a szczególnie od momentu powstania Festo sp. z o.o. w 1989 roku bardzo mocno zaangażowane było w rozwijanie produktów i rozwiązań dla kolejnictwa. Nasze produkty i rozwiązania są wszędzie tam, gdzie wymagana jest automatyzacja, szczególnie z wykorzystaniem sprężonego powietrza. W jednostkach pasażerskich są to systemy sterowania i napędu drzwi przejściowych, bocznych -wejściowych, przedziałowych i toaletowych, pneumatyczne rozwiązania automatyki pantografów, lusterek czy nawet wycieraczek i systemów dźwiękowych – syren.