Aktualności Tabor

FRANCJA: Zamówiono hybrydowe pociągi wodorowo-elektryczne

Planuje się, że pierwsze komercyjne pociągi pasażerskie napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi wejdą we Francji do służby w 2024 r. Stosowna umowa opiewająca na prawie 52 mln euro, została podpisana 5 marca br. w obecności ministra transportu Jean Baptiste Djebbari przez prezesa państwowego przewoźnika (SNCF) Jean-Pierre’a Farandou i Henri Poupart-Lafarge, prezesa Alstom.

Wiz. Alstom

Trzy pociągi dla wykorzystania w regionalnym transporcie ekspresowym (TER), wyposażone zarówno w konwencjonalną trakcję elektryczną, jak i technologię ogniw paliwowych, mają kursować na trasach z Auxerre do Avallon i Corbigny w departamencie Yonne w regionie Bourgogne-Franche-Comté.

Jest to pierwszy kontrakt z umowy ramowej przewidującej zamówienie 14 zespołów trakcyjnych napędzanych wodorem, przeznaczonych dla regionów Bourgogne-Franche-Comté, Auvergne-Rhône-Alpes, Grand-Est i Occitanie.

Pociągi Coradia Polyvalent mają rozpocząć jazdy próbne w 2023 r. Trójczłonowe pojazdy mają zabierać 220 pasażerów i poruszać się z prędkością 160 km / h. Ich zasięg ma wynosić od 400 do 600 km. W odróżnieniu od eksploatowanych w Niemczech pociągów wodorowych Alstom iLint, pojazdy na francuskich torach będą posiadać napęd bimodalny, przez co będą mogły korzystać z napowietrznej trakcji.

Czytaj dalej >