Nad całością realizacji Planu czuwać będzie powołany we wrześniu 2016 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów. Powołany zostanie również Komitet Sterujący odpowiedzialny za Program Luxtorpeda 2.0, którego zadaniem będzie podejmowanie kierunkowych decyzji i akceptacja konkretnych projektów. W Polskim Funduszu Rozwoju powołany został również manager projektu Luxtorpeda 2.0.
Wszystko to brzmi dosyć zawile, ale bezsprzecznym pozostaje fakt, że kolej trafiła do czołówki programów mających stać się kołem zamachowym polskiej gospodarki. Liczę na to, że założenia Programu będą sukcesywnie nabierać wymiernego kształtu i znajdować odzwierciedlenie w działaniach wspierających rozwój polskiego rynku transportu szynowego, rozumianego zarówno jako tabor i infrastruktura, ale i rozwój przedsiębiorstw z tym rynkiem związanych. Bez sprawnego, nowoczesnego transportu i silnych przedsiębiorstw Polska nie ma szans na dynamiczny rozwój, który jest celem rządu. Tak więc jest pomysł, są środki i pozostaje je tylko jak najlepiej wykorzystać. Będzie to wymagało sporego wysiłku nie tylko ze strony rządu i kolei, ale również przedsiębiorców.