Tramwaje

Tramwaje wróciły na al. Hallera i ul. Żmigrodzką we Wrocławiu

Od soboty 12 września na aleję Hallera i ul. Żmigrodzką we Wrocławiu wróciły tramwaje. Prowadzona inwestycja pozwoliła poprawić stan torów i zwiększyć prędkość przejazdu.

Fot. nadesłane

Do tej pory na ul. Żmigrodzkiej obowiązywało dla tramwajów ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę. Mieszkańcy skarżyli się również na hałas i w ich imieniu o modernizację zabiegały rady osiedli.

W ciągu alei Hallera MPK wymieniło 600 metrów torów od ul. Mieleckiej do ul. Ojca Beyzyma oraz 1,6 km trakcji. Wzdłuż ul. Żmigrodzkiej, od ul. Broniewskiego do ul. Na Polance, położonych zostało 800 metrów nowego torowiska.

Oba modernizowane torowiska będą zielone – między szynami posadzona zostanie trawa, co wyciszy dźwięki wytwarzane przez jadące tramwaje. Pojazdy nie będą także wzniecać kurzu.

Komfort okolicznych mieszkańców powinien znacząco się poprawić i będzie estetyczniej.

Torowisko jest usadowione na podkładach na warstwie tłucznia. Zieleń nie powoduje pogorszenia jego parametrów. Na tę stabilną, wytrzymałą konstrukcję kładziona jest geowłóknina, materiał często wykorzystywany w ogrodnictwie. Na niej jest wysypywany humus – urodzajna gleba, na której rosnąć będzie specjalny gatunek trwałej, wolnorosnącej trawy.

Nowe życie otrzymała również pętla Zawalna u zbiegu ulic Żmigrodzkiej i Zawalnej. Poza wymianą torów odnowione zostały przejazdy drogowe, przejścia dla pieszych i trasy rowerowe przecinające pętlę.

– Dla nas ważne jest nie tylko to, aby tramwaje jeździły sprawnie i bezpiecznie, ale bardzo zależy nam na estetyce miasta oraz komforcie życia mieszkańców – deklaruje prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Robimy wszystko, aby pogodzić sprawne funkcjonowanie komunikacji miejskiej z tymi priorytetami. Stąd też wynika decyzja, aby remontowane odcinki były zielonymi torowiskami. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, będziemy stosować takie rozwiązanie.

 

Trzeba jednak pamiętać, że wrocławskie torowiska nie wszędzie mogą się zazielenić, nawet     w miejscach, gdzie są wydzielone. Jeśli torowisko jest jednocześnie wydzielonym pasem dla autobusów, musi pozostać asfaltowe lub betonowe. Tak jest i pozostanie np. na osi grunwaldzkiej,   od mostu Szczytnickiego aż po most Grunwaldzki.