W przypadku wprowadzenia przez zarządcę infrastruktury nowych regulaminów technicznych lub zmian w tych regulaminach, nie zachodzi przesłanka i potrzeba wykonania autoryzacji oraz potwierdzenia nabycia dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zawodowych poprzez dokonanie autoryzacji i umieszczeniu wpisów w upoważnieniu do wykonywania czynności na danym stanowisku kolejowym. To pracodawca, wydając pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku bezpośrednio związanym z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego lub/i z prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych autoryzację do pracy na danym stanowisku kolejowym oraz upoważnienie do wykonywania określonych czynności, potwierdza znajomość specyficznych warunków pracy na tym stanowisku.
Powiązane artykuły
O historii kolejowych klubów sportowych. Stowarzyszenie “Kolejarz” oraz PAN zapraszają na wykład
Stowarzyszenie Krzewienia Sportu, Turystyki i Kultury „Kolejarz” oraz Instytut Historii Nauki Polskiej Akademii Nauk zaprasza na VI edycję cyklu wykładów „Historia i ochrona zabytków kolejowych na ziemiach polskich”. Wydarzenie odbędzie się 25 stycznia (sobota) o godz. 16.00 w siedzibie Stowarzyszenia przy ul. Jaracza 2 w Warszawie. Wykład zatytułowany „Historia kolejowych klubów sportowych” poprowadzi dr Robert […]
Koleje Śląskie wprowadzają rejestrację miejsc dla rowerów
Koleje Śląskie uruchamiają obowiązkowy system rezerwacji przewozu rowerów w swoich pociągach. Rozwiązanie to zwiększyć ma komfort podróży wszystkich pasażerów. Wiemy, kiedy zmiany wejdą w życie! W roku 2023 Koleje Śląskie przewiozły prawie 22 mln pasażerów. To rekordowy rok dla śląskiego przewoźnika – najlepszy wynik w historii spółki. Rosnąca frekwencja wymusza szukania rozwiązań, które poprawią komfort […]
CPK kupi ponad 100 pociągów
Zgodnie z przyjętą uchwałą spółka taborowa powołana przez CPK będzie mogła pozyskiwać inwestorów mniejszościowych – prywatnych lub publicznych. W istotnym stopniu będzie finansowana instrumentami dłużnymi, np. przez banki, fundusze inwestycyjne, towarzystwa ubezpieczeniowe i fundusze emerytalne. Szacunkowe nakłady inwestycyjne na nowe pojazdy szynowe, w latach 2024-2030 mają wynieść 8,7 mld zł (według cen z I półrocza […]