Wywiady

Cellofoam Polska jest na półmetku swojej drogi

Rozmowa o produktach, doświadczeniach na polskim rynku oraz przyszłości z Piotrem Demczarem z Cellofoam Polska Sp. z o.o.

Raport Kolejowy: Spółka Cellofoam została założona w latach 60-tych na terenie Niemiec. Jakie warunki wpłynęły na to, że w 2017 roku powołano spółkę-córkę w Polsce?

Piotr Demczar: Firma Cellofoam od początku swojego istnienia celowała głównie w zaopatrywanie lokalnego rynku, w wysokiej jakości materiały służące do izolacji akustycznej i termicznej. Okazało się z czasem, że zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania przerosły nasze oczekiwania. Przyczyną były rosnące wymagania odnośnie niepalności materiałów. Na przestrzeni lat firma rozrastała się, co zaowocowało znaczą ekspansją. Aktualnie firma posiada cztery zakłady produkcyjne. Dwie fabryki są zlokalizowane na południu Niemiec, a jedna z nich jest w chwili obecnej w rozbudowie. W roku 2004 i 2009 powstały fabryki w Turcji i Czechach, a w roku 2017 biura sprzedaży w Polsce i Francji. Firma działa globalnie i ma wielu partnerów strategicznych w różnych regionach świata. Jeśli biznes rozwija się prawidłowo, kolejnymi krokami są lokalne biura sprzedaży i fabryki. Cellofoam Polska jest aktualnie na półmetku tej drogi, a w dłuższej perspektywie czasu mam nadzieję również zobaczyć polski odział produkcyjny. To co istotne na dzień dzisiejszy to przekaz, jaki wyraża Grupa Cellofoam – Polska jest dla nas ważnym rynkiem, a powołanie do życia polskiej spółki to kolejny etap długofalowego planu rozwoju.