Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Rusza przebudowa dworca w Czyżewie [WIZUALIZACJE]

O likwidacji wykluczenia transportowego w Polsce mówiła także Angela Martinez Sarasola, dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej.

Unia Europejska konsekwentnie likwiduje wykluczenie transportowe w Polsce poprzez zwiększenie dostępności transportu kolejowego w Polsce. Dostosowany do osób z niepełnosprawnościami dworzec w Czyżewie, zwiększy wygodę podróżowania wszystkich mieszkańców i zachęci ich do wybrania pociągu. Zgodnie z prawem unijnym osoby z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej mają takie samo prawo do podróżowania pociągiem, jak wszyscy inni obywatele. Zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla wszystkich osób korzystających z dworca w Czyżewie realizuje unijny cel równego i niezależnego uczestnictwa w życiu społecznym każdego z nas – mówi Angela Martinez Sarasola.

 

Założeniem projektu jest podniesienie atrakcyjności dworca i jego bezpieczeństwa poprzez poprawę jego estetyki oraz montaż instalacji monitoringu, instalacji przeciwpożarowej, a także wymianę sieci elektrycznej, teletechnicznej i odgromowej. Wykonawca zlikwiduje bariery architektoniczne, i wybuduje rampę dla osób na wózkach inwalidzkich. Budynek stanie się również bardziej przyjazny środowisku poprzez zastosowanie nowoczesnych i energooszczędnych technologii.

Wewnątrz dworca podróżni znajdą klimatyzowaną poczekalnię wyposażoną w ławki oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, a także wystawy Muzeum Ziemi Czyżewskiej. Na parterze dworca zaprojektowano również toalety, a także niewielkie pomieszczenia komercyjne.

Wykonawca zainstaluje przy dworcu wiatę śmietnikową z bloczków łupanych w kolorze jasnoszarym. Na pobliskim terenie staną elementy małej infrastruktury: ławki, siedziska i kosze na śmieci. Realizator prac wyniesie teren wokół budynku i wyrówna go, by mogły z niego korzystać osoby o ograniczonej mobilności.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 4,4 mln zł brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Autorem projektu jest biuro projektowe FBT sp. z o.o. z Warszawy. Wykonawcą robót jest zaś firma KONS sp. z o.o. z Białegostoku.

Dodaj komentarz