Inwestycje

Dworzec Wrocław Główny zyskał nowy peron

Prace przy nowym peronie wymagały również prac torowych, montażu urządzeń sterowania ruchem i wymiany rozjazdu. Wyzwaniem przy realizacji inwestycji było „przebicie” wejścia do głównego przejścia tunelowego. Przeprowadzono skomplikowaną operację rozwiązania licznych kolizji kablowych. Były to m.in. kable energetyczne oświetlenia, instalacje sygnalizacji p.poż, nagłośnienia, systemu ostrzegania. Działania, ze względu na zapewnienie ruchu pociągów i obsługi dworca, wymagały czasu i zmian projektu.

Peron nr 6 jest dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich. Ze względu na usytuowanie obok przystanków komunikacji miejskiej, będzie przeznaczony głównie dla obsługi pociągów aglomeracyjnych. Jego rola wzrośnie po oddaniu w 2021 roku dwóch odnawianych tras: z Wrocławia w kierunku Sobótki i Świdnicy oraz w kierunku Jelcza Miłoszyc.

Wartość prac  8,4 mln zł. Inwestycja finansowana ze środków budżetowych oraz ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na Dolnym Śląsku coraz więcej stacji i przystanków zapewnia dogodny dostęp do pociągów wszystkim podróżnym m.in. osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wszystkie przebudowane stacje np. Jelenia Góra, Wałbrzych Główny, Głogów oraz nowe przystanki np. w Jeleniej Górze (Zabobrze, Przemysłowa) oraz Mokronos Górny, Lubin Stadion mają odpowiednio przystosowane dojścia. PLK zmieniają obecnie stacje Legnica oraz Kłodzko Miasto – tam również będą windy.

Źródło: PKP PLK