Inwestycje Tabor Wydarzenia

Hybrydy wjadą na tory Zachodniopomorskiego?

Impuls 2 36WEh może pomieścić 330 pasażerów, z czego na 160 czekają miejsca siedzące. Nowatorskie podejście do napędu, nie pozostawia w tyle dbałości o inne elementy wyposażenia i parametry. Windy dla osób niepełnosprawnych i przestronne wnętrze czynią pociąg dostępny dla osób o ograniczonej mobilności. Operatorów na pewno zainteresuje system zliczania pasażerów i monitoring wewnętrzny, a pasażerowie będą zadowoleni z WiFi, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, portów USB i aplikacji wyświetlającej trasę przejazdu.

Pociąg powstał w związku z zamówieniem na spalinowe zespoły trakcyjne, które zostało złożone przez lubuskie władze wojewódzkie. Zainteresowanie pierwszym polskim pociągiem o dwóch napędach pojawiło się już ze strony Kolei Dolnośląskich, które eksploatują inne pojazdy spółki NEWAG. O prowadzonej analizie ich wykorzystania poinformował w listopadzie 2019 r. Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Zaletą pojazdów dwunapędowych jest fakt, iż bez względu na wyposażenie infrastruktury kolejowej, na całej trasie przebiegu napędzane są one silnikami elektrycznymi. Silniki spalinowe napędzają jedynie prądnice, które zasilają silniki elektryczne podczas jazdy odcinkiem niezelektryfikowanym. Takie rozwiązanie zapewnia znacznie wyższą trwałość i żywotność silników spalinowych, które pracują bez przeciążeń charakterystycznych dla klasycznych pojazdów spalinowych. Efektem tego rozwiązania jest znacznie mniejsze zużycie paliwa oraz mniejsze zużycie samych silników spalinowych.

Hybrydy mają również lepsze osiągi. Pociągi obsługiwane pojazdami spalinowymi rozpędzają się znacznie dłużej niż pociągi elektryczne, a ponadto osiągają niższe prędkości maksymalne.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w latach 2010-2018 wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

 

 

 

Dodaj komentarz