Inwestycje Tabor Wydarzenia

Hybrydy wjadą na tory Zachodniopomorskiego?

Fot. Newag

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego wkrótce ogłosi przetarg na zakup dwunapędowego taboru kolejowego. Zamówienie obejmie najpierw dwa pojazdy, a docelowo może aż 12 sztuk.

22 stycznia 2020 r. wstępne ogłoszenie opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Województwo zamierza ogłosić przetarg w pierwszym kwartale 2020 r. Planowany termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022.

przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów dwunapędowych wyposażonych w 150 miejsc siedzących. Wartość podstawowego zamówienia to 40 mln zł. Województwo zaznaczyło jednak w przetargu możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejnych 10 hybryd. Wówczas koszt zakupu wyniesie łącznie 250 mln zł. Pomorze Zachodnie jest pierwszym regionem w kraju, który tak mocno postawił na pojazdy hybrydowe i jest już na etapie przygotowania zamówienia.

Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, powiedział, że – Kontynuujemy modernizację taboru, którym obsługujemy połączenia regionalne. Już teraz jesteśmy regionem z najnowocześniejszymi pociągami w kraju

 

W listopadzie 2019 r. odbył się dialog techniczny związany z postępowaniem. Konsultacje z potencjalnie zainteresowanymi wykonawcami pomogły Urzędowi Marszałkowskiemu na odpowiednie opracowanie dokumentacji przetargowej. Wzięli w nim udział następujący producenci: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, Stadler Polska sp. z o.o., Newag SA, Alstom Konstal SA.

Nowy tabor pozwoli na stworzenie optymalnej oferty np. w relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin, w relacji łączącej dwa największe miasta Pomorza Zachodniego z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów. Ponadto nowe pociągi zapewnią obsługę zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek.