Sieć Badawcza Łukasiewicz powstała w 2019 roku, a jej celem jest ścisła współpraca nauki z biznesem z naciskiem na komercjalizację prac badawczo-rozwojowych. Z liczbą ponad 7,5 tys. pracowników oraz infrastrukturą badawczą, na którą składa się 440 laboratoriów i blisko 4000 urządzeń kluczowej aparatury badawczo-rozwojowej, stanowi trzecią pod względem wielkości sieć badawczą w Europie. Łukasiewicz oferuje biznesowi unikalny “System wyzwań”, dzięki któremu grupa 4 500 naukowców przyjmuje wyzwanie biznesowe i w nie więcej niż 15 dni roboczych przygotowuje propozycje rozwiązań. Co ważne, przedsiębiorcy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z przygotowaniem pomysłu na prace badawcze, a jeśli odpowiedzią na problem przedsiębiorcy jest gotowe rozwiązanie, badanie lub certyfikacja, całość procesu trwa jeszcze krócej. Łukasiewicz działa w następujących obszarach badawczych: Zdrowie, Inteligentna i czysta mobilność, Transformacja cyfrowa oraz Zrównoważona gospodarka i energia.
Powiązane artykuły
Z Kutna do Torunia nawet 160 km/h. PKP PLK rozpoczyna kolejny etap inwestycji
Rozpoczął się kolejny etap prac na linii kolejowej między Kutnem a stacją Toruń Główny. Wykonawca poprawi dostęp do pociągów w Wiktorowie, a odcinek Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotuje do szybszych przejazdów – nawet do 160 km/h. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. W ramach prac między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na […]
Rusza budowa wiaduktu na stacji Pyrzowice Lotnisko [ZDJĘCIA]
Podsumowując: Wartość inwestycji „Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie” to 660 mln zł netto. Dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ponad 500 mln zł. Wykonawca planuje zakończyć inwestycję w IV kwartale 2023 roku. Post Views: 1 885
Znamy wykonawcę studium dla szprychy nr 9 Wrocław – granica z Czechami
Program Kolejowy CPK zakłada budowę na terenie całej Polski łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. Na te inwestycje składa się w sumie 12 tras kolejowych, w tym 10 „szprych” prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Zakres prac, przyjęte harmonogramy i szczegóły przygotowywanych zadań wraz z m.in. zakładanymi czasami przejazdów i korzyściami dla pasażerów można […]