Sieć Badawcza Łukasiewicz powstała w 2019 roku, a jej celem jest ścisła współpraca nauki z biznesem z naciskiem na komercjalizację prac badawczo-rozwojowych. Z liczbą ponad 7,5 tys. pracowników oraz infrastrukturą badawczą, na którą składa się 440 laboratoriów i blisko 4000 urządzeń kluczowej aparatury badawczo-rozwojowej, stanowi trzecią pod względem wielkości sieć badawczą w Europie. Łukasiewicz oferuje biznesowi unikalny “System wyzwań”, dzięki któremu grupa 4 500 naukowców przyjmuje wyzwanie biznesowe i w nie więcej niż 15 dni roboczych przygotowuje propozycje rozwiązań. Co ważne, przedsiębiorcy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z przygotowaniem pomysłu na prace badawcze, a jeśli odpowiedzią na problem przedsiębiorcy jest gotowe rozwiązanie, badanie lub certyfikacja, całość procesu trwa jeszcze krócej. Łukasiewicz działa w następujących obszarach badawczych: Zdrowie, Inteligentna i czysta mobilność, Transformacja cyfrowa oraz Zrównoważona gospodarka i energia.
Powiązane artykuły
Zwiększa się komfort podróży na trasie Poznań – Warszawa
Sprawniej koleją między stolicami Polski i Wielkopolski Inwestycja sukcesywnie postępuje także na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew). Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się […]
Znamy przyczynę nietypowego awaryjnego hamowania tramwaju MPK Wrocław
Eksperci MPK oraz biegły sądowy zbadali przyczynę awaryjnego hamowania tramwaju Moderus Beta na ul. Lotniczej, do którego doszło 11 października. Powodem gwałtownego zatrzymania pojazdu było puszczenie zadajnika przez motorniczego. Biegły sądowy oraz eksperci MPK zbadali zapisy z tego kursu oraz przejrzeli monitoring. Na podstawie zebranych danych ustalili, że w trakcie feralnego kursu motorniczy puścił zadajnik podczas […]
Obostrzenia covidowe w niemieckich pociągach
Niemcy wprowadzają dodatkowe obostrzenia związane z COVID-19, które obejmą transport zbiorowy, czyli również przewozy kolejowe. Nowe przepisy weszły w życie 24 listopada. Zasady dotyczące pasażerów i obsługi pokładowej Zgodnie z nowymi wytycznymi podróżni w niemieckich pociągach muszą być osobami zaszczepionymi lub ozdrowieńcami. Jeśli nie przyjęli szczepionki i nie chorowali, obowiązuje ich wykonanie testu, a jego […]