Sieć Badawcza Łukasiewicz powstała w 2019 roku, a jej celem jest ścisła współpraca nauki z biznesem z naciskiem na komercjalizację prac badawczo-rozwojowych. Z liczbą ponad 7,5 tys. pracowników oraz infrastrukturą badawczą, na którą składa się 440 laboratoriów i blisko 4000 urządzeń kluczowej aparatury badawczo-rozwojowej, stanowi trzecią pod względem wielkości sieć badawczą w Europie. Łukasiewicz oferuje biznesowi unikalny “System wyzwań”, dzięki któremu grupa 4 500 naukowców przyjmuje wyzwanie biznesowe i w nie więcej niż 15 dni roboczych przygotowuje propozycje rozwiązań. Co ważne, przedsiębiorcy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z przygotowaniem pomysłu na prace badawcze, a jeśli odpowiedzią na problem przedsiębiorcy jest gotowe rozwiązanie, badanie lub certyfikacja, całość procesu trwa jeszcze krócej. Łukasiewicz działa w następujących obszarach badawczych: Zdrowie, Inteligentna i czysta mobilność, Transformacja cyfrowa oraz Zrównoważona gospodarka i energia.
Powiązane artykuły
PKP PLK wymienia sieć trakcyjną między Radomiem a Radzicami
PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniają sieć trakcyjną między Radomiem a Radzicami. Koszt prac to 29 mln zł. Inwestycja usprawni podróże, a także przewóz towarów z Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego. Zarządca infrastruktury kolejowej wymieni na wspomnianym odcinku prawie 40 km sieci trakcyjnej. Dzięki inwestycji utrzymane będą dobre parametry przejazdów z prędkością do 120 km/h. Wykonawca prowadzi […]
Nowe lokomotywy hybrydowo-elektryczne od Union Pacific oraz ZTR
Union Pacific, amerykańskie przedsiębiorstwo transportowe, nawiązało współpracę z firmą ZTR. Celem obu podmiotów jest skonstruowanie prototypu lokomotywy hybrydowo-elektrycznej. Modele będą powstawały w zakładzie Union Pacific zlokalizowanym w North Little Rock (Arkansas). Pierwszy wariant testowy zaprezentowany zostanie prawdopodobnie pod koniec 2023 roku. Kolejnych pięć pojazdów kolejowych o budowie hybrydowo-elektrycznej dołączy do floty w następnym roku kalendarzowym. […]
Dworzec PKP w Witnicy przejdzie przebudowę [WIZUALIZACJE]
Metamorfozę przejdzie także wnętrze budynku. Na parterze zaprojektowano przestrzeń obsługi podróżnych, czyli hol, pomieszczenie kasy biletowej oraz toalety. Hol będzie wyposażony w ławki, gabloty z rozkładem jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz system informacji głosowej. Na parterze zaprojektowano również lokal handlowo-usługowy oraz przeznaczony na potrzeby samorządu lokalnego. Z kolei na pierwszym piętrze, na […]