Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

PKP SA zmienia trzy dworce w Dolinie Popradu [WIZUALIZACJE]

Największym pomieszczeniem wewnątrz dworca będzie poczekalnia, która zajmie powierzchnie prawie 35 m kw. Jej aranżację zaprojektowano w modnych bielach i szarościach. Ciepła i górskiego charakteru wnętrzu doda sufit, w którym wyeksponowano drewniane krokwie. Wystrój poczekalni uzupełnią ławki, gabloty oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. W jej sąsiedztwie zlokalizowano w projekcie toalety, a pozostałą część budynku przeznaczono na pomieszczenia techniczne.

Dookoła dworca wykonawca zbuduje nowe chodniki i miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Rowerzystów ucieszy równie wiata, pod którą znajdą się stojaki rowerowe, miejsce przeznaczone do odpoczynku oraz stacja naprawy jednośladów.

Przyjazne, eko i bezpieczne!

Dworce, których właśnie rozpoczęto przebudowę, zyskają nie tylko na wyglądzie. Staną się one również przyjazne osobom z niepełnosprawnościami oraz środowisku, a także bezpieczne. Będą one pozbawione barier architektonicznych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Ponadto, wyposażone w szereg usprawnień, w tym m.in. ścieżki prowadzące, oznaczenia w alfabecie Braille’a, kontrastową kolorystykę wnętrz oraz plany dotykowe dworców.

Podczas inwestycji zaplanowano wdrożenie w obiektach wielu rozwiązań przyjaznych środowisku. Będą to m. in. oświetlenia w technologii LED, paneli fotowoltaicznych, pomp ciepła, centrali wentylacyjnych z odzyskiem ciepła oraz systemów BMS (Building Management System). Te ostatnie sterują urządzeniami i instalacjami w budynku, zapewniając optymalne zużycie wody, energii, elektrycznej i cieplnej. Wykonawca wyposaży Dworce w Dolinie Popradu w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, w tym monitoringu.

Planowany termin zakończenia inwestycji polegających na przebudowie i budowie dworców w Dolinie Popradu: Łomnica-Zdrój, Piwniniczna-Zdrój i Wierchomla Wielka to początek 2023 roku. Koszt inwestycji to odpowiednio 4,67 mln zł, 3,5 mln zł oraz 3,91 mln zł brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe, a za projekt i wykonanie przebudów odpowiada SKB S.A.

Dodaj komentarz