Raport z Polski Wydarzenia

Trzy lata z #ŻółtaNaklejkaPLK. Ponad 1300 razy zapobiegła tragediom na przejazdach

Proces zgłaszania zdarzenia na przejeździe

1. W przypadku awarii, zdarzenia na przejeździe, kierowca dzwoni na numer alarmowy 112, zgłasza zagrożenie i podaje indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, znajdujący się na Żółtej Naklejce.
2. Operator 112 dzwoni do ekspozytury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
3. Ekspozytura wydaje polecenie wstrzymania ruchu lub ograniczenia prędkości pociągów.
4. Zostaje wstrzymany ruch / wprowadzone ograniczenie prędkości pociągów w obrębie właściwego przejazdu, dzięki informacjom podanym na Żółtej Naklejce.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.