Tramwaje

Wrocławska #TORYwolucja trwa. Czy modernizacja zakończy problem wykolejeń tramwajów?

Zgodnie z harmonogramem prac, w połowie lipca modernizacja obejmie torowisko na ul. Hallera, na odcinku od ul. Ojca Beyzyma do ul. Mieleckiej. W listopadzie zaś wymienione zostaną rozjazdy na skrzyżowaniu ul. Powale i Krupniczej.

MPK Wrocław rozstrzygnął już przetarg na dokumentację projektową remontu torowisk. Pierwsze dotyczyło wykonania dokumentacji dla czterech zadań: wymiany nawierzchni torowiska i rozjazdów na Rondzie Reagana, remontu przejazdu przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Kutnowską, remontu pętli Zawalna oraz naprawy przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim.

Drugi przetarg dotyczył wykonania dokumentacji razem z pozyskaniem wymaganych decyzji i uzgodnień dla remontu torowiska w dwóch lokalizacjach: na al. Hallera, od skrzyżowania z ul. Mielecką do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma. Przebudowa zakłada również wymianę sieci trakcyjnej. Druga to remont torowiska przy ul. Żmigrodzkiej, od skrzyżowania z ul. Broniewskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką oraz przebudowa sieci trakcyjnej. W obu przetargach najkorzystniejszą ofertę złożył Zakład Budowlany „Klier” z Chrząstawy Małej.

– W tym momencie obecna sytuacja wprowadzona w Polsce nie ma wpływu na postęp prac torowych – tłumaczy przedstawiciel MPK Wrocław. – Nie odnotowujemy także żadnych większych i anormalnych problemów w trakcie wykonywanych remontów. Głównymi zagrożeniami dla inwestycji może być jedynie brak ofert w prowadzonych i przygotowywanych postępowaniach.

 

W związku z dużym zakresem prac remontowych, mieszkańcy Wrocławia muszą liczyć się z miejscowymi utrudnieniami w podróżowaniu, m.in. z zawieszeniem kursowania tramwajów i wprowadzeniem autobusowej komunikacji zastępczej.

MPK stara się, aby utrudnienia były jak najmniejsze – podsumowuje Bartosz Naskręski, koordynator Działu Promocji MPK Wrocław. – Bardzo cieszy nas, że wielu wrocławian rozumie i akceptuje, że w związku ze wzmożonymi pracami torowymi będą występować utrudnienia. Takie słowa wsparcia są dla nas bardzo ważne

 

Tekst pochodzi z kwietniowego wydania “Raportu Tramwajowego”. Magazyn trafi w Wasze ręce już niebawem!

Dodaj komentarz