Inwestycje Wydarzenia

PKP PLK modernizują trasę z Lubartowa do Parczewa [ZDJĘCIA]

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację odcinka kolejowego Lubartów – Parczew, na trasie z Lublina do Łukowa. W ramach działań przebudowane zostaną perony, tory i 200-metrowy most nad rzeką Wieprz. Inwestycja warta 90 mln zł przewiduje także budowę 2 nowych przystanków.

Fot. PKP PLK

Prace na linii Lubartów – Parczew rozpoczęły się od demontażu linii – zdjęto ok. 12 km torów między Brzeźnicą Bychawską a Lubartowem. Rozebrano także perony na kilku przystankach: Tarło, Ciecierzyn, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. W ich miejscu powstaną nowe – wyższe i dogodniejsze dla podróżnych.

Roboty prowadzone są także na prawie 200-metrowym moście nad rzeką Wieprz. Zdemontowano tam tory oraz stalową konstrukcję 5-przęsłowego obiektu. Zostanie ona teraz odnowiona i wzmocniona. Przęsła kratownicowe będą zabezpieczone powłoką antykorozyjną. Przewidziano remont podpór i przebudowę przyczółków. Na odnowionym moście zostanie ułożony nowy tor. Pojadą składy towarowe o nacisku 221 kN/oś. Poza mostem prace objęły już 5 innych obiektów.

Na całym odcinku z Lubartowa do Parczewa oraz na stacji Parczew wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawi się stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów. Efektem będzie dostosowanie przepraw do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższych ładunków.

Zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Czytaj dalej >