global Targi Wydarzenia

Siemens Mobility prezentuje przyszłość kolei na targach InnoTrans

Siemens Mobility zaprezentuje na targach InnoTrans w Berlinie cztery kluczowe obszary wspierające klientów w zapewnieniu zrównoważonego, komfortowego i opłacalnego transportu kolejowego. Jednym z najważniejszych wydarzeń berlińskich targów będzie prezentacja pociągu wodorowego nowej generacji Mireo X.

Fot. Siemens Mobility
Fot. Siemens Mobility

Nowa platforma biznesowa – Xcelerator

Siemens Xcelerator to nowa, otwarta cyfrowa platforma biznesowa. Dzięki otwarciu interfejsów w poziomie i pionie zarówno operatorzy, jak i pasażerowie skorzystają z interoperacyjnego i połączonego ekosystemu. Pociągi, infrastruktura, operatorzy, pasażerowie i partnerzy zewnętrzni, zostaną wirtualnie połączone za pomocą interfejsów programowania aplikacji (API) w celu płynnej współpracy, opartej na chmurze, otwartej i łatwej do integracji. W przypadku Siemens Mobility platforma Xcelerator będzie wykorzystywana w technologiach planowania pociągów, rezerwacji i sprzedaży biletów, usług serwisowych, Mobility-as-a-Service (MaaS), usług cyfrowych i infrastruktury.

– Dzięki Siemens Xcelerator tworzymy otwarte interfejsy umożliwiające ciągłą wymianę danych pomiędzy różnymi podsystemami sieci kolejowej. Nasze technologie cyfrowe, usługi i innowacje pozwalają na osiągnięcie 100% dostępności systemu, większej punktualności i lepszego wykorzystania pociągów – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Ekspozycja zewnętrzna – nowoczesne rozwiązania taborowe

Na torach ekspozycyjnych Siemens Mobility pokaże 7 najbardziej zaawansowanych i zoptymalizowanych pojazdów oraz technologię Ehighway.

  • Wodorowy zespół trakcyjny – Mireo Plus H – Siemens Mobility prezentuje kolejną generację pojazdów wodorowych, która łączy w sobie innowacyjny design i najnowszą zrównoważoną technologię. Mireo Plus H jest wyposażony w napęd z ogniwami paliwowymi i baterię litową-jonową, która dostarcza mocy trakcyjnej i pozwala efektywnie wykorzystać hamowanie regeneracyjne. W ramach wspólnego projektu DB i Siemens Mobility testują zupełnie nowy, kompletny system składający się z nowo opracowanego pojazdu i nowo zaprojektowanej stacji napełniania.
  • Akumulatorowy zespół trakcyjny – Mireo Plus B Ortenau – Dwuczłonowy zespół trakcyjny Mireo Plus B wyposażony w modułowy, wysokowydajny system akumulatorów do eksploatacji na trasach kolejowych tylko częściowo wyposażonych w sieć trakcyjną. Pojazdy mają być eksploatowane w regionie Ortenau od grudnia 2023 roku.
  • Aglomeracyjny piętrowy zespół trakcyjny Desiro HC dla ODEG – Pojazd, dedykowany na nową sieć kolejową Łaba-Sprewa. Posiada specjalnie powlekane okna dla lepszego odbioru sieci, pokładowe WiFi i gniazdka elektryczne w całym pojeździe, liczne monitory TFT, wyświetlacze zajętości miejsc w czasie rzeczywistym oraz specjalny system komfortu bezpieczeństwa pasażerów.
  • Lokomotywa Vectron Dual Mode – Dwutrakcyjna lokomotywa łączy zalety w pełni funkcjonalnych lokomotyw spalinowych z zaletami lokomotyw elektrycznych. Połączenie mocnego napędu spalinowego z wyposażeniem do obsługi sieci trakcyjnej umożliwia operatorom elastyczne reagowanie na zmieniające się wymagania tras.
  • Lokomotywa Vectron MS dla 230 km/h – Dzięki maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 230 km/h lokomotywa ta nadaje się do eksploatacji na liniach konwencjonalnych, jak i szybkich w szybkim transgranicznym ruchu pasażerskim
  • Metro “X-Wagen” Wiedeń Sześciowagonowe pojazdy metra zapewnią jeszcze bardziej komfortowe i wygodne podróżowanie po Wiedniu, w tym po w pełni zautomatyzowanej linii U5. Pojazdy charakteryzują się lekką konstrukcją i ponad 90 % współczynnikiem recyklingu. Od 2022 r. w obsłudze pasażerów na liniach U1-U4.
  • Tramwaj Avenio dla Norymbergii – Czteroczłonowe tramwaje Avenio będą sukcesywnie podejmować obsługę pasażerów na sieci tramwajowej w Norymberdze, która ma pięć linii i obejmuje długość eksploatacyjną około 40 km. Przestronne przedsionki i szerokie przejścia poprawiają przepływ pasażerów i komfort.
  • Pojazd z technologią eHighway – dynamiczny system ładowania, który zaopatruje ciężkie ciężarówki w energię elektryczną z linii napowietrznej za pośrednictwem pantografu. System ten zmniejsza lokalne zanieczyszczenie powietrza i znacząco przyczynia się do dekarbonizacji sektora transportowego.

Infrastruktura kolejowa – Maksymalna pojemność sieci

Siemens Mobility pokazuje, jak innowacyjne technologie cyfrowe umożliwiają maksymalizację przepustowości sieci i wzrost wydajności operatorów poprzez przeniesienie istniejącej infrastruktury kolejowej do chmury i wirtualizację komponentów sygnalizacji, np. realizowaną z wykorzystywaniem technologii 5G. Dzięki zdalnemu sterowaniu operacjami kolejowymi całego kraju lub regionu z jednego centralnego centrum danych można zwirtualizować wiele elementów sprzętowych, takich jak sygnały lub blokady, aby zmniejszyć koszty utrzymania. Automatyczna obsługa pociągów (ATO) w połączeniu z ETCS może zredukować odstępy między pociągami, zwiększyć przepustowość do 30 % i punktualność o 15 %.

Serwis – 100% dostępności systemu

Oparty na IoT i AI pakiet aplikacji Railigent zapewnia 100% dostępności systemu poprzez inteligentne wykorzystanie danych o aktywach kolejowych. Railigent umożliwia konserwację predykcyjną, wydajne operacje i cyfrowe zarządzanie aktywami w celu optymalizacji kosztów całego życia poprzez zrównoważenie wydajności, kosztów i ryzyka choć w całym cyklu życia. W ramach programu Siemens Xcelerator firma zaprezentuje platformę Railigent X, co umożliwi klientom i partnerom opracowywanie własnych rozwiązań cyfrowych oraz bezpieczne korzystanie z nich za pośrednictwem standardowych interfejsów API.

Nowoczesne oprogramowanie – Optymalizacja doświadczeń i procesów klienta

Pociągi i rozwiązania infrastrukturalne Siemens Mobility są wyposażone we wbudowaną łączność i usługi, które pomagają obniżyć koszty, zwiększyć niezawodność i zapewnić większą wartość z aktywów kolejowych. Zdalna aktualizacja oprogramowania Train IT umożliwia wdrażanie nowego oprogramowania podczas pracy pociągów, dzięki czemu spędzają one więcej czasu na torach, a mniej w zajezdni. Aktualizacja oprogramowania może być wprowadzona do pojedynczych pociągów lub do całej floty, a najnowocześniejsze środki bezpieczeństwa cybernetycznego zapewniają bezpieczeństwo operatorów i pasażerów.

Dodaj komentarz