Przyczyn tego stanu jest kilka, ale przeważającym kryterium wyboru danego rodzaju pociągu jest czas przejazdu. Pociągi wysokich kategorii odległość pomiędzy sąsiednimi dużymi miastami pokonują zdecydowanie szybciej aniżeli Pociągi w ruchu regionalnym, po drodze zatrzymujące się na każdej stacji i przystanku. W przypadku omawianych państw skutkuje to optymalnym z punktu widzenia pasażera oraz polityki transportowej wzrostem popularności pociągów dużych prędkości, niemniej jednak nie jest to działanie korzystne dla sektora kolei międzyregionalnych. Duża frekwencja podróżnych odbywających przejazd na krótkich odległościach skutkuje brakiem dostępności miejsc dla pasażerów zamierzających podróżować na długim dystansie (często destynacją jest stacja docelowa danego pociągu). Mamy tu więc do czynienia ze zjawiskiem bardzo efektywnym transportowo i absolutnie nieefektywnym z punktu widzenia mikroekonomicznego dla danego przedsiębiorstwa kolejowego.
Powiązane artykuły
Kolej wróci do Bogatyni
Dzięki podpisanej dziś umowie jego sfinansowanie będzie możliwe dzięki współpracy samorządu województwa i samorządu Bogatyni. Koszt oszacowano na 1,4 mln złotych i samorządy podzielą się nim po połowie. Z uwagi na brak woli współpracy ze strony większości lokalnych samorządów: Miasta Zgorzelec, Gminy Zgorzelec, Gminy Sulików oraz Powiatu Zgorzeleckiego przy projekcie rewitalizacji kolejowej realizacja dokumentacji dla […]
Na linii Częstochowa – Zawiercie powstanie nowy wiadukt
Ogólnopolski projekt zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają bezpieczeństwo na styku linii kolejowych i dróg. Budowane są dwa wiadukty kolejowe w Dąbrowie Górniczej. W planach jest także budowa obiektu w Żorach. wiadukty w woj. śląskim zapewnia ogólnopolski projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. […]
W majówkę Polregio uruchomi pociągi do Sandomierza
Ze względu na zagrożenie koronawirusem w autobusach obowiązuje limit miejsc 18 osób/1 autobus/1 kurs. Post Views: 738