Raport z Polski Wywiady

Hubert Meronk: Realizujemy ambitną strategię rozwoju [WYWIAD]

Rozwinęliśmy także współpracę z polskimi producentami i dostawcami, ułatwiając transfer nowoczesnych komponentów Siemensa Mobility do pojazdów innych polskich producentów.

Skoro wypowiada się Pan w samych superlatywach, to skąd decyzja o zmianie prezesa?

Zmianę traktujemy jako ewolucję i kolejny krok w kierunku wzmacniania pozycji Polski w strukturze Siemens Mobility w Europie Środkowo-Wschodniej. Realizujemy ambitną strategię rozwoju Siemens Mobility na polskim rynku ze szczególnym uwzględnieniem tematów digitalizacji/zrównoważonego rozwoju oraz zacieśniania współpracy z silnymi polskimi partnerami.

Przejdźmy do małego exposé – jakie są plany firmy na najbliższe lata?

Siemens Mobility funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat, realizując projekty z zakresu taboru, infrastruktury kolejowej, serwisu oraz komponentów. Spółka dostarczyła m.in. pierwsze pojazdy metra Inspiro w Warszawie, tramwaje Combino do Poznania, a od ponad 10 lat jest dostawcą komponentów dla producentów taboru i systemów kolejowych w całej Polsce. Siemens Mobility jest także największym w Polsce dostawcą lokomotyw wielosystemowych (Eurosprinter, Vectron oraz Smartron), z których na co dzień korzystają m.in. PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, CARGOUNIT, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.