Tabor Wydarzenia

Kolejne FLIRTY od Stadlera trafiły do Kolei Mazowieckich

Kolejne, fabrycznie nowe, pięcioczłonowe pojazdy typu FLIRT, zamówione przez Koleje Mazowieckie, trafiły do przewoźnika. Dziś odbyły się odbiory dwóch pociągów.

Fot. Koleje Mazowieckie

Pojazdy zostały wyprodukowane w ramach drugiego zamówienia na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych  zespołów trakcyjnych do obsługi tras na Mazowszu. Sześć pojazdów z pierwszego zamówienia obsługuje trasę WarszawaDziałdowo.

Nowe pociągi na torach ŁowiczWarszawaCelestynów zobaczymy dopiero od 13 grudnia – od dnia wejścia w życie nowego rozkładu jazdy na rok 2020/2021.

Aktualnie Koleje Mazowieckie posiadają już 15 z 30 zamówionych jednostek. W kolejnych tygodniach planowane jest przekazanie przewoźnikowi pozostałych 3 pojazdów i tym samym nastąpi zakończenie realizacji drugiej umowy wykonawczej. Spółka Stadler Polska rozpoczęła także realizację trzeciej umowy z Kolejami Mazowieckimi na dostawę kolejnych 12  EZT  FLIRT, które mają zostać przeznaczone do obsługi trasy Skierniewice – WarszawaMińsk Mazowiecki.

Warto zaznaczyć, że wszystkie pojazdy dla Kolei Mazowieckich powstają w siedleckim zakładzie firmy Stadler na Mazowszu przy zaangażowaniu lokalnych pracowników i udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „FLIRT – wyprodukowano na Mazowszu”.

Pojazdy FLIRT KM to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne,  z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście na pokład, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych
i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

Subscribe to our newsletter!

Dodaj komentarz