Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Nad torami w Radomiu powstał nowy wiadukt

Nad dwoma torami linii Radom – Warszawa powstał nowy wiadukt kolejowy. Inwestycja zrealizowana została na ul. Kozienickiej w Radomiu. Wykonawca prac zapewnił pieszym chodnik, a rowerzystom bezpieczną ścieżkę. Dostęp do nowego przystanku Radom Gołębiów ułatwi winda.

nowy wiadukt kolejowy
Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK

Wiadukt został udostępniony dla kierowców i pieszych 14 października. Nowy obiekt jest szerszy od poprzedniego, dzięki czemu zmieszczono na nim ścieżkę rowerową oraz chodnik.

Stary wiadukt był jednoprzęsłowy – nowy jest dwuprzęsłowy. To oznacza, że uwzględnił przyszłą drogową inwestycję miasta. Z wiaduktu można wygodnie zejść na nowy przystanek Radom Gołębiów. Winda ułatwi komunikację osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

– Prace na ulicy Kozienickiej rozpoczęły się na początku roku – przypominają PKP Polskie Linie Kolejowe. – Na czas najcięższych dla wygody mieszkańców przygotowano kładkę łączącą dwie strony miasta.

 

Jeszcze w tym roku uporządkowany zostanie teren wokół linii kolejowej, zaś w 2023 r. uzyskane mają być certyfikaty, pozwalające jeździć na wspomnianym odcinku z prędkością 160 km/h. Wcześniej jednak zainstalowany zostanie nowy system sterowania. PKP Energetyka zakończy zaś budowę podstacji trakcyjnych.

Od 29 sierpnia pociągi z Warszawy jadą po dwóch torach na całej trasie do Radomia. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło”, czyli jeden tor między Warką a Radomiem. PLK zwiększyły przepustowość trasy i możliwe jest uruchamianie większej liczby pociągów.

W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały w Radomiu trzy nowe przystanki. Radom Stara Wola, Radom Gołębiów i Radom Północny ułatwiają codzienne podróże i poprawią komunikację w regionie. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne.

Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz WarkaRadom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz