Inwestycje w POLREGIO są przygotowywane również z myślą o zbilżających się przetargach. W najbliższym czasie postępowania mają się rozpocząć w trzech województwach: kujawsko-pomorskim, pomorskim i wielkopolskim. Niskie koszty utrzymania taboru przy wysokiej jakości takich czynności, dzięki własnej bazie technicznej pozwolą przewoźnikowi na zaoferowanie konkurencyjnych stawek za przewozy w przyszłych przetargach.
Nowe połączenia w 2021 r.
Rok 2020 upłynął również pod znakiem planowania rozwoju siatki połączeń oraz przygotowań do eksploatacji nowych i zmodernizowanych pojazdów. Dzięki temu od połowy grudnia 2020 r. nowe połączenia POLREGIO na trasie Kraków – Katowice są obsługiwane nowoczesnym taborem typu Impuls EN-63A oraz zmodernizowanymi składami typu Feniks EN-57 FPS. Przewoźnik wprowadził też nowe połączenia m.in. z Białegostoku do Hajnówki, gdzie kursuje pięć par pociągów dziennie, a dwa kolejne jeżdżą w relacji Hajnówka – Bielsk Podlaski, skomunikowane z pociągami Czeremcha – Białystok. Znacząco zwiększyła się także liczba połączeń obsługujących węzeł rzeszowski. Już od stycznia 2021 r. w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej POLREGIO obsługuje więcej kursów na trasach z Rzeszowa do Dębicy, Przeworska i Strzyżowa nad Wisłokiem. Częstotliwość kursowania w dni robocze na tych odcinkach wyniesie nawet co 30 minut w godzinach szczytu, a w pozostałych porach co 60 minut.
POLREGIO jest otwarte na stałe rozszerzanie współpracy z Samorządami Województw, aby zwiększać liczbę i częstotliwość połączeń z korzyścią dla mieszkańców Polski. Spowoduje to nie tylko pojawienie się większej ilości pasażerów, ale również umożliwi bardziej efektywne wykorzystanie pieniędzy z budżetów sejmików wojewódzkich.