Analizy Przewozy towarowe Raport z Polski

Punktualności polskich pociągów w II kwartale roku

Punktualność pociągów pasażerskich w II kwartale roku wyniosła prawie 90 proc. W przypadku pociągów towarowych, o czasie do stacji końcowej dojechało ponad 44 proc. składów. W porównaniu do I kwartału roku, punktualność pociągów pasażerskich była niższa o 1,3 punktu procentowego, pociągów towarowych wzrosła o 2,2 punktu procentowego. Przewoźnicy kolejowi uruchomili w II kwartale 2022 r. ponad 445 tys. pociągów pasażerskich oraz ponad 114 tys. pociągów towarowych.

Urząd Transportu Kolejowego przedstawił dane dot. punktualności pociągów w II kwartale roku (fot. Szymon Grochowski / PKP PLK)
Urząd Transportu Kolejowego przedstawił dane dot. punktualności pociągów w II kwartale roku (fot. Szymon Grochowski / PKP PLK)

Przewozy pasażerskie

Od kwietnia do czerwca do stacji końcowej punktualnie dojechało 89,7 proc. składów pasażerskich (przy opóźnieniach pow. 5 min 59 sek.).