Raport z Polski Wywiady

Hubert Meronk: Realizujemy ambitną strategię rozwoju [WYWIAD]

Teraz nadszedł czas na kolejny krok. Chcemy utrzymać pozycję lidera w obszarze lokomotyw wielosystemowych, a także na szeroką skalę wdrożyć inne nasze rozwiązania taborowe obejmujące pociągi regionalne i dużych prędkości oraz systemy elektryfikacji i sterowania ruchem kolejowym, co przyczyni się do modernizacji całego systemu transportu kolejowego w Polsce. Długofalowo kładziemy także nacisk na cyfryzację, cyberbezpieczeństwo i pojawienie się w Polsce nowoczesnych systemów umożliwiających bezpieczniejsze, łatwiejsze i bardziej wydajne planowanie podróży zarówno dla pasażerów, jak i operatorów kolejowych

Jakie są wprowadzone systemy generujące oszczędność energii w Waszych rozwiązaniach?

Kolej, jako najbardziej ekologiczny środek transportu ma ogromną rolę do odegrania w dekarbonizacji Europy do 2050 r. Naczelną zasadą Siemens Mobility w produkcji wszystkich pojazdów szynowych jest troska o środowisko naturalne i ograniczenie kosztów eksploatacyjnych. Dlatego nasze pojazdy posiadają bardzo wysoki współczynnik recyklingu (95-98 %), który jest weryfikowany dla każdego projektu osobno. Aby osiągać możliwie niski „ślad węglowy” stosujemy nie tylko materiały przyjazne środowisku, lecz także wykorzystujemy zaawansowane technologie wytwarzania. Przekłada się to na wyższą cenę wykonania pojazdu, ale niższe koszty w całym cyklu życia. Pojazdy od początku zaprojektowane jako przyjazne środowisku, zużywające mniej energii (np. dzięki zastosowaniu aluminium), mniej hałasują i wymagają rzadszej wymiany elementów – to wszystko przekłada się na realne oszczędności w trakcie eksploatacji.