W dyskursie publicznym powstała narracja, że skoro coś nie znalazło się w uchwale o koncepcji CPK, po której powstał szereg kolejnych aktów prawnych, to cały projekt zawiera luki. Chodzi tu na przykład o uzasadnienie ekonomiczne. Widać także, że kontrolerzy nie zawsze wykazywali się odpowiednim opanowaniem tematu, bo stwierdzenie o braku studium wykonalności dla programu CPK jest absurdem. W perspektywie programu, który przewiduje budowę lotniska, węzła kolejowego, 2000 km linii kolejowych, kilkuset kilometrów dróg krajowych i autostrad to jak miałoby wyglądać studium wykonalności? Jest to niemożliwe do stworzenia, bo mówimy o kilkudziesięciu procesach inwestycyjnych. Dla każdego z nich musi być studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które de facto zawiera w sobie studium wykonalności. Ten proces już trwa w większości projektów kolejowych.
Powiązane artykuły
Śmiertelne potrącenie pieszego na torach w Kutnie
Posted on Author Michał Ciechowski
Na trasie Żychlin – Kutno (na odcinku Stara Wieś k. Kutna – Płock) uruchomiona została Autobusowa Komunikacja Zastępcza. Post Views: 528
Transport kolejowy jest najbezpieczniejszą formą transportu
Posted on Author Redakcja RK
Rola i zadania naczelnego organu kontroli państwowej, bezpieczeństwo przewozów kolejowych, wdrażanie ERTMS oraz bezpieczeństwo infrastruktury dworcowej.
Austriackie przedsiębiorstwa kolejowe promują zatrudnianie kobiet
Posted on Author Michał Ciechowski
Celem porozumienia jest przyciągnięcie większej liczby kobiet do pracy w sektorze kolejowym, a także zagwarantowanie im równych szans na rynku. W ramach inicjatywy panie będą miały szasnę pogodzić życie zawodowe i prywatne, szansę na awans i rozwój kariery i równe wynagrodzenie. Celem dokumentu jest także zapobieganie molestowaniu seksualnemu kobiet i seksizmowi w pracy. Post Views: […]