Z Ignacym Góra, Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, rozmawialiśmy o nowej wizji i misji UTK, instytucji Rzecznika Praw Pasażera Kolei, scenariuszach szkoleniowych dla maszynistów oraz celach i wyzwaniach na nadchodzące miesiące.
Raport Kolejowy: Nowy rok, nowa strona, nowe logo. Panie Prezesie, proszę opowiedzieć nam, skąd pomysł na odświeżenie identyfikacji wizualnej urzędu?
Ignacy Góra: Nowa strona internetowa i logo to nie tylko odświeżona szata graficzna. To zmiana filozofii działania urzędu – czyli jeszcze większe nastawienie na odpowiednią obsługę naszych klientów. Zmieniliśmy wygląd i układ witryny tak, by każdy mógł wygodnie korzystać z odnowionego serwisu. Strona jest responsywna – dostosowuje się do wielkości ekranu, również na urządzeniach mobilnych. Najważniejsze jest jednak zamieszczenie kart usług i ułożenie treści w taki sposób, żeby każda grupa klientów – czy to jest przewoźnik, maszynista czy podróżny – w jednym miejscu znalazła informacje dla nich przeznaczone. Staramy się, aby informacje, które zamieszczamy na stronie, były napisane językiem przystępnym, zrozumiałym dla jak najszerszej grupy odbiorców. Trochę mniej zauważalna, ale równie ważna zmiana to nowa misja i wizja UTK. Misja to: kreowanie bezpiecznych i konkurencyjnych warunków świadczenia usług transportu kolejowego, a wizja: nowoczesny i otwarty urząd dbający o wysokie standardy wykonywania usług na rynku transportu kolejowego. Dzisiaj rynek wymaga od nas więcej. Nie tylko reaktywnego działania na pojawiające się problemy, ale aktywnego dostarczania rozwiązań, których efektem będą pozytywne zmiany, a przede wszystkim rozwój rynku kolejowego. Stąd na pierwszym miejscu w misji znalazło się „kreowanie”. Chcemy być nowoczesnym urzędem dbającym o wysokie standardy wykonywania usług na rynku transportu kolejowego, co znalazło odzwierciedlenie w wizji UTK.