Pasażer

Pociągami PKP Intercity pojedziemy tylko z rezerwacją miejsc

Szczegółowe informacje na temat obowiązku rezerwacji miejsc dostępne są na stronie:

Przepisy i taryfy

Umożliwianie bezpiecznej podróży jak największej liczbie osób

Przewoźnik sukcesywnie przywraca kursowanie kolejnych połączeń, które ze względu na pandemię zostały zawieszone lub skrócone. Od 3 maja br. na tory wróciło już blisko 100 pociągów, w tym pierwsze połączenia kategorii Express InterCity Premium, obsługiwane przez składy Pendolino.

W związku ze stopniowym znoszeniem ograniczeń w przemieszczaniu się, coraz więcej pasażerów korzysta z usług PKP InterCity. Przewoźnik cały czas stosuje limit sprzedaży biletów do 50 procent w stosunku do liczby miejsc siedzących w pociągu. W pierwszych dwóch tygodniach po rozpoczęciu przywracania połączeń, czyli od niedzieli 3 maja do soboty 16 maja, pociągami PKP InterCity podróżowało już blisko trzy razy więcej pasażerów niż jeszcze miesiąc wcześniej, w okresie okołowielkanocnym, tj. od 5 do 18 kwietnia.

PKP InterCity podejmuje przy tym liczne działania zapewniające bezpieczeństwo podróży przy zwiększającej się frekwencji w pociągach. Przewoźnik stale ją monitoruje co pozwala na reakcję, gdy spodziewana jest większa liczba podróżnych. W takich sytuacjach składy mogą być wzmacniane dodatkowymi wagonami, umożliwiając tym samym zajmowanie miejsc z zachowaniem odstępów pomiędzy podróżnymi. Tylko w okresie 3-16 maja br. Przewoźnik zdecydował o wzmocnieniu 284 pociągów aż o 579 wagonów.

Niezmiernie cieszy nas fakt, że wraz ze znoszeniem ograniczeń w przemieszczaniu się coraz więcej pasażerów na nowo korzysta z połączeń PKP InterCity. W oparciu o analizy frekwencji i aktualne zapotrzebowanie stopniowo będziemy przywracać kolejne połączenia. Zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów oraz pracowników pozostają dla nas na pierwszym miejscu, dlatego podejmujemy wszelkie możliwe działania, a także wprowadzamy rozwiązania, które pozwolą nam je zagwarantować w tym szczególnym czasie – dodaje Katarzyna Grzduk.