Analizy

Polacy coraz chętniej wybierają kolej

Prawie 70 proc. spośród 5,5 tys. ankietowanych w 2019 r. pasażerów zadeklarowało, że lubi korzystać z usług kolei. Pozytywnie ocenili oni obsługę podróżnych, nowoczesny tabor, którym podróżują oraz podnoszenie jakości świadczonych usług. Analizy ankiet podjął się Urząd Transportu Kolejowego.

– Opracowanie wskazuje zarządcom infrastruktury i dworców oraz przewoźnikom, co należy poprawić – informuje UTK. – Jest to szczególnie cenne w obecnym czasie epidemii, gdy kolej musi ponownie przekonać do siebie pasażerów.

 

Twórcą i realizatorem ankiety był Urząd Transportu Kolejowego. Dokument pozwolił zebrać oceny i opinię dot. sprzedaży biletów, komfortu podróży, jakości obsługi, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności. Jego celem było poznanie sposobu postrzegania przez respondentów jakości usług oferowanych przez kolej i preferencji podróżnych w zakresie wyboru tego środka transportu, a także ocena atrakcyjności kolei na tle innych form podróży.

Ankietę wypełniło łącznie 5 646 respondentów. Największą grupę stanowiły osoby podróżujące koleją codziennie, do/z pracy i szkoły (56,6 proc.). Formularz składał się z 50 pytań.

Czytaj dalej >