Wywiady

Uważnie wsłuchujemy się w głosy pasażerów

RK: Odpowiednio skonstruowany rozkład jazdy i nowe, komfortowe pociągi – z pewnością są to czynniki, które wpływają na zainteresowanie i zadowolenie pasażerów. Ale to nie jedyne inicjatywy, jakie podejmujecie z myślą o pasażerach. Proszę opowiedzieć o Państwa innych akcjach nakierunkowanych na klientów, np. o EKO Bilecie czy współpracy z blogerami.

WD: Dobry rozkład jazdy i komfortowe pociągi to podstawa – produkt, z nim nierozerwalnie związana jest też cena, czyli atrakcyjna oferta handlowa oraz kanały dystrybucji biletów. W tym drugim zakresie stawiamy obecnie na technologie, które znacząco zwiększają dostępność naszych usług – stąd też pomysł sprzedaży biletów poprzez SkyCash. W planach mamy jeszcze inne rozwiązania spod znaku nowych technologii. Wprowadzony przez nas EKO Bilet czyli metropolitalny Bilet kolejowo- autobusowo-tramwajowy jest szybką i prostą odpowiedzią na zapotrzebowanie na taki produkt w naszym regionie. Bilet ten umożliwia korzystanie przez 6, 12 lub 24 godziny ze wszystkich środków publicznej komunikacji zbiorowej w obszarze wokółmetropolitalnym, a poza nim – po całej sieci Kolei Śląskich. Bilet jest honorowany przez trzech największych organizatorów komunikacji publicznej w aglomeracji, tj. KZK GOP, MZKP Tarnowskie Góry i MZK Tychy. Jeśli natomiast chodzi o dodatkowe akcje promocyjne, to duży nacisk kładziemy na turystykę, ponieważ mamy to szczęście, że możemy wozić pasażerów po regionie bardzo zróżnicowanym. Z jednej strony województwo śląskie oferuje górskie krajobrazy, z drugiej – moc atrakcji spod znaku turystyki przemysłowej. Stąd też szereg naszych inicjatyw w tym zakresie, jak np. bezpłatny przewóz rowerów na wybranych liniach, współpraca z Kolejami Czeskimi, wycieczki z przewodnikiem w cenie biletu kolejowego czy wreszcie nasz coroczny udział w Industriadzie. W ten trend wpisuje się też, wspomniana przez Panią, współpraca z blogerami. Chcemy w ten nietypowy sposób promować z jednej strony ofertę Kolei Śląskich, a z drugiej atrakcje naszego regionu. W tym roku wyjechaliśmy jeszcze dalej w kierunku gór – bo aż do Zakopanego.