Pasażer

#ZostanWdomu, a gdy musisz jechać – podróżuj bezpiecznie!

W przypadku złego samopoczucia w czasie podróży, pasażerowie mogą zgłosić się do drużyny konduktorskiej, a na peronie do ochrony dworca lub Straży Ochrony Kolei. Kolejarze powiadomią odpowiednie służby i wskażą tym osobom miejsca oczekiwania na przyjazd pogotowia ratunkowego.

Więcej na: https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/2589-koronawirus.

Stale dostępny jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00.

Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei reagują na wszelkie zgłoszenia dotyczące osób potencjalne zakażonych przebywających na obszarze kolejowym RP, a także na zgłoszenia dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia. Patrolowane są stacje, dworce i pociągi.

Wsparcie w podróży przez całą dobę

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, poczęstunek czy nocleg. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.

Źródło: PKP PLK