Tramwaje Wywiady

Dużo wymagam od siebie – rozmowa z Witoldem Woźnym, Prezesem MPK Wrocław

Na bieżąco prowadzimy też prace modernizacyjne jak zakończone w październiku tego roku zadanie przebudowy krzyżówki i rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, ul Świdnickiej i ul. Powstańców Śląskich we Wrocławiu. Dzięki modernizacji możliwy stał się skręt z ul. Piłsudskiego w ul. Świdnicką, w kierunku Powstańców Śl. oraz w stronę przeciwną. Wykonawca zrobił nową podbudowę betonową, położył asfalt, a zwrotnice w rozjazdach mają teraz odwodnienie, sterowanie i ogrzewanie. Co jest m.in. jednym z aspektów przygotowania do zimy.

Jak przedstawiały się koszty utrzymania infrastruktury torowej w sezonie 2022/23, a jakie prognozujecie w sezonie 2023/24?

Łączny koszt utrzymania infrastruktury torowej we Wrocławiu w roku 2023 wynosił około 8 milionów zł. Ta kwota obejmuje koszty konserwacji, eksploatacji sieci tramwajowej oraz drobne naprawy. Budżet na przyszły rok jest jeszcze w trakcie ustalania, zależy on od wielu czynników. Na podstawie dostarczonych informacji możemy przewidzieć, że znaczna część środków zostanie przeznaczona na ważne inwestycje oraz ulepszenia w obszarze transportu publicznego. Owszem, koniec roku to także czas, by być już pewnym przyszłorocznych prac. Pamiętamy o naszym flagowym programie, czyli o TORYwolucji. W ramach tej serii inwestycji planujemy liczne wymiany zwrotnic tramwajowych i rozjazdów w kluczowych dla miasta centrach komunikacyjnych. Wspomnę także o modernizacji torowisk, co znacznie usprawni poruszanie się po wrocławskich szynach. Poza inwestycjami przewidzianymi w TORYwolucji planujemy inne inwestycje modernizacyjne.

MPK Wrocław podsumowało TORYwolucję 2023

Kończymy modernizację Zajezdni Borek, w wyniku której znacznie powiększymy jej zdolności operacyjne, a także Zajezdni Tramwajowej Gaj, gdzie pod czujnym okiem konserwatora zabytków nadajemy jej nową funkcjonalność. Rozpoczniemy kapitalny remont dwukierunkowych tramwajów Skody, zmodernizujemy hale na Zajezdni Autobusowej, do tego od bieżącego roku gruntownie remontujemy nasze obiekty. Wyzwań jest co niemiara!

W styczniu przypada pierwsza rocznica śmierci poprzedniego Prezesa MPK Wrocław, Krzysztofa Balawejdera. Czy planujecie Państwo oficjalne uroczystości upamiętniające?

Krzysztof Balawejder był osobą, która zmieniła oblicze naszej Spółki, ale również sposobu postrzegania komunikacji publicznej, tak w mieście, jak i szerokim środowisku. Był gorącym zwolennikiem zmian i nowego myślenia o komunikacji, wychodzącego poza standardowe ramy. Był inicjatorem i pomysłodawcą programu TORYwolucja, autorem wielu inicjatyw i działań na rzecz mieszkańców miasta przy udziale naszego przedsiębiorstwa. Jego nieoczekiwane odejście na początku bieżącego roku było dużym ciosem dla nas wszystkich, dlatego nie możemy przejść obojętnie wobec pierwszej rocznicy jego śmierci. Mogę potwierdzić, że najnowszy model tramwaju Moderus Gamma zostanie nazwany jego imieniem, jako hołd dla jego zasług, ale konkretny termin i przebieg wydarzenia będziemy ustalali z jego najbliższą rodziną.

Rozmawiał MC
Zdjęcia: MPK Wrocław

Dodaj komentarz