Zakres prac obejmuje modernizację prawie 1,2 tys. metrów toru pojedynczego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym. Torowisko będzie wykonane w większości w technologii zielonej (ponad 735 mtp). Ponadto wyremontowane zostaną perony, tramwajowe, a na przystankach zamontowane będą tablice informacji pasażerskiej. W zakresie prac drogowych jest przebudowa skrzyżowania na dwupasmowe rondo turbinowe. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w tym rejonie. Ponadto gruntowny remont przejdą chodniki, jezdnie, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i miejsca postojowe. Jest to czwarte i ostatnie już zadanie z pakietu modernizacji toruńskich torowisk w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łączny koszt tych zadań to niemal 130 mln zł brutto.
W ramach wszystkich czterech zadań kompleksowa przebudowa obejmuje prawie 9,5 tys. metrów toru pojedynczego torowisk. W efekcie Toruń zyskał m.in. nowe tory i sieć trakcyjną, zielone torowiska i nowe nasadzenia, odnowione jezdnie i chodniki, nowe przystanki oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej.
W inwestycjach tych jest miejsce na tabor?
Nie przestajemy inwestować w tabor – w kwietniu 2023 r. do Torunia dotrą cztery kolejne autobusy elektryczne Solaris wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Nie zaprzestaniemy starań w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na rozwój transportu zbiorowego. Obecnie trwają przygotowania do aplikowania o środki w nowej perspektywie unijnej na lata 2021-2027. W planach jest m.in. zakup zeroemisyjnych autobusów elektrycznych i tramwajów, modernizacje torowisk tramwajowych, budowa nowych torów odstawczych oraz rozbudowa i modernizacja zajezdni autobusowej.