Raport z Polski Tabor

Piętrowe składy push-pull dla PKP Intercity – jak będą wyglądać?

Miejsca pierwszej klasy będą ustawione w układach podwójnych z pojedynczymi rzędami miejsc siedzących, z wyłączeniem siedzisk montowanych bokiem do kierunku jazdy. Część foteli będzie skierowana względem siebie naprzeciwko. W klasie drugiej zastosowane zostaną układy podwójne z podwójnymi rzędami foteli. W składach kolejowych push-pull zostanie wyodrębniona przestrzeń bagażowa, w której będą wspomniane już strefy do przewozu rowerów oraz nart.

 

Nowe lokomotywy dla składów piętrowych

Lokomotywy, które będą za jakiś czas prowadzić piętrowe wagony zostaną wyprodukowane w układzie Bo’Bo’ (dwuosiowe wózki napędne z indywidualnym napędem na osi). Prędkość eksploatacyjna nie powinna być niższa niż 200 kilometrów na godzinę. Poza składami push-pull (zmiennokierunkowymi) mogą docelowo ciągnąć także klasyczne wagony.

Gotowe pojazdy elektryczne wyposażone będą w system ETCS (na poziomie L1 i L2) oraz w polski system SHP i czeski VZ.

 

Informacje przetargowe

Termin składania ofert przetargowych upływa 12 września tego roku o godzinie 12:00. Podmioty zainteresowane udziałem muszą wpłacić wadium w wysokości 50 milionów złotych. Wybrany na drodze przetargu wykonawca zostanie zobowiązany do oddania wszystkich zamówionych pojazdów do końca maja 2026 roku.

Należy jednak zaznaczyć, że w przeciągu maksymalnie 30 miesięcy od momentu podpisania kontraktu zwycięzca przetargu musi zrealizować pierwszą dostawę, w której znajdą się:

Taki zestaw jest niezbędny między innymi do przeprowadzenia eksploatacji obserwowanej, zajmującej przejazd około 150 tysięcy kilometrów.

Zamawiający oczekuje również, że zamówione i przyjęte do ruchu maszyny będą objęte całodobowym serwisem awaryjnym. Wskazano przy tym takie punkty gwarancyjne, jak Warszawa, Gdynia, Łódź czy Kraków.

Dodaj komentarz