Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Prace na stacji PKP Poznań Główny przekroczyły półmetek [ZDJĘCIA]

Prace na stacji Poznań Główny są już na półmetku. Trwa budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego. Po zakończonej inwestycji podróżni skorzystają z większej liczby połączeń i dogodniejszej komunikacji. Koszt prac to ok. 100 mln zł.

Fot. Radosław Sledziński / PKP PLK

Zaawansowanie prac na stacji Poznań Główny wynosi ok. 60 proc. Powstaje tam m.in. dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami. Ponadto powstanie dodatkowy peron, wyposażony w ławki i jasne oświetlenie.

Dobrą orientacje w podroży zapewni nowoczesny system informacji wizualnej i głosowej. Przygotowane zostaną windy oraz ruchome schody. Dla osób niewidomych pomocne będą ścieżki naprowadzające.

– Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny pozwoli na zwiększenie liczby połączeń oraz ułatwi dostęp do kolei, zwłaszcza do podróży w obszarze aglomeracji. Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pociąg staje się coraz częściej wybieranym środkiem komunikacji – zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Przygotowania nowego przejścia i peronu w dobrym tempie

Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.

Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, usytuowanego między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera.

O potrzebie dobrej organizacji prac świadczy jej zakres. Dotychczas z budowy wywieziono ok. tysiąca wywrotek ziemi. Wykorzystano materiał z ok. stu betoniarek, a do zbrojenia zużyto ok. 40 ton stali.

Dodaj komentarz