Aktualności Inwestycje Wydarzenia

Wbito pierwsze łopaty pod budowę Zaplecza Technicznego Stadler-KM w Sochaczewie

Czesław Sulima członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM zwraca też uwagę, że rozpoczęta inwestycja może być początkiem szerszej współpracy w tym miejscu.

Liczę, że inwestycja Stadlera w Sochaczewie dla utrzymania pojazdów kolejowych FLIRT trzeciej generacji będzie swoistym zaczynem do większego projektu na tym terenie, przeznaczonego do napraw i utrzymania całego, pozostałego taboru KMdodaje.

 

Warto podkreślić, że zaplecze techniczne w Sochaczewie jest kolejną inwestycją Stadlera na Mazowszu i w Polsce. W 2006 r., po otrzymaniu pierwszego zlecenia z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska), otwarty został zakład Stadler Polska w Siedlcach. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. Systematyczna rozbudowa i zwiększanie mocy produkcyjnych sprawiły, że zakład zatrudniający dziś ponad 1200 pracowników, stał się jednym z największych i najatrakcyjniejszych pracodawców w Siedlcach i jednym z głównych producentów pojazdów szynowych w Polsce. Spółka dostarcza pociągi, tramwaje i wagony metra do najbardziej wymagających klientów lokalnych i zagranicznych. Stadler posiada także zakład w Środzie Wielkopolskiej specjalizujący się w produkcji stalowych pudeł tramwajów, a także dwie placówki serwisowe w Łodzi, świadczące usługi utrzymania flot należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity.

Współpraca Stadlera z władzami regionu Mazowsza oraz z KM trwa od 2006 r. i układa się bardzo dobrze. Ukoronowaniem wieloletniego partnerstwa jest wspólna inwestycja w Sochaczewie. Bardzo dziękuję władzom samorządowym Mazowsza oraz KM za owocną współpracę przez te wszystkie lata. Dzięki temu nasza firma może rozwijać się w Polsce, tworząc wartość dodaną dla regionu i branży – powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska.