Inwestycje Pasażer Wydarzenia

Świdnik Miasto i Kanie maja nowe dworce [ZDJĘCIA]

Inwestycja była współfinansowana ze środków europejskich.

– Kolejne nowe obiekty infrastruktury kolejowej właśnie dołączyły do inwestycji z sukcesem zrealizowanych dzięki dofinansowaniu z Funduszy UE.  Komfortowo, ekologicznie, bezpiecznie, wygodnie i bez barier – w takiej formule zbudowane zostały dworce kolejowe Świdnik Miasto i Kanie na Lubelszczyźnie, z których od listopada korzystają podróżni. Tego typu nowoczesne obiekty czynią kolej bardziej dostępną dla pasażerów oraz zmieniają na lepsze ich najbliższe otoczenie – mówi Joanna Lech, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

 

Nowe dworce Świdnik Miasto i Kanie  to jednak nie tylko nowoczesna i funkcjonalna architektura. Budynki są pozbawione barier architektonicznych oraz wyposażone w wiele udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Wśród nich są m.in. ścieżki prowadzące w budynkach i ich otoczeniu, oznaczenia w alfabecie Braille’a, kontrastowe zestawienie kolorystyki wnętrz dworców, a także tablice dotykowe z planami obiektów.

Dworzec Świdnik Miasto (Fot. PKP S.A.)
Dworzec Świdnik Miasto (Fot. PKP S.A.)

Dworce przyjazne środowisku

Na dworcach Świdnik Miasto i Kanie wdrożono szereg rozwiązań przyjaznych środowisku. Wśród nich m.in. energooszczędne oświetlenie, pompy ciepła, a także panele fotowoltaiczne na dachach budynków do pozyskiwania „zielonej energii”. Za pracę urządzeń na dworcach odpowiadają systemy inteligentnego zarządzania budynkami. Optymalizują one zużycie energii elektrycznej, cieplnej i wody. Nowoczesne są również systemy bezpieczeństwa, takie jak m.in. monitoring, kontrola dostępu czy sygnalizacji włamania i napadu.

Przebudowa dworców Świdnik Miasto i Kanie objęła również ich najbliższe otoczenie. Uporządkowano zieleń oraz zbudowano nowe chodniki. Dodatkowo w sąsiedztwie dworca w Kaniach wyznaczono 8 miejsc postojowych, w tym miejsce dla osób z niepełnosprawnościami
i postój typu kiss&ride.

Budowa nowych dworców Świdnik Miasto i Kanie kosztowała odpowiednio 5,2 mln zł brutto i 5,25 mln zł brutto.  Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A, a wykonawcą inwestycji realizowanych w formule „Projektuj i buduj” było konsorcjum firm Heli-Factor Sp. z o.o. i Merx Sp. z o.o.

Dodaj komentarz