Inwestycje Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Szybsze podróże na linii Zduńska Wola – Łódź

W Pabianicach jest wyższy peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. peron ma nowe oznakowanie, tablice z rozkładami jazdy. Są wiaty i ławki. Na stacji wybudowano nowe przejście podziemne dla pieszych. Podróżnym dojście do pociągu ułatwiają 3 windy. Przejście łączy dwie strony miasta i zapewnia lepszą komunikację w Pabianicach.

Krótsze podróże na trasie Zduńska WolaŁódź Kaliska to efekt wymiany 42 km torów i sieci trakcyjnej. Sprawniejsze połączenia w regionie i obrębie Łódzkiego Węzła Kolejowego przyniosła przebudowa i remont m.in. 5 wiaduktów i 12 mostów kolejowych, w tym mostu nad rzeką Ner. Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pod nadzorem dyżurnych ruchu z 6 nowoczesnych nastawni zmodernizowaną trasą przejechało ponad 8 tys. pociągów. Większe bezpieczeństwo podróży koleją przyniosła modernizacja 34 przejazdów kolejowo-drogowych. Na jednej trzeciej z nich zamontowano urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, które poprawiły również bezpieczeństwo kierowców.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., Etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest realizowany w formule projektuj i buduj. Całkowity koszt prac, współfinansowanych ze środków unijnych CEFŁącząc Europę”, to niemal 387 mln zł brutto.

Liczby inwestycji:

  • 7 dostępniejszych stacji i przystanków: Łódź Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń, Kolumna
  • 2 – przejścia podziemne wyposażone w windy na stacjach Pabianice i Zduńska Wola
  • 34 – przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe m.in. z dodatkową sygnalizacją
  • 80 km – wymienionych km torów i sieci trakcyjnej
  • 12 – przebudowanych mostów kolejowych